1.Мисията на сладкарници „Неделя“ е да задоволява вкусовите потребности на клиентите, чрез предоставянето на различни видове десерти.Сладкарниците съчетават-качество, цена и добро обслужване, като чрез тях се стремят максимално да задоволят потребителските нужди и изисквания.Сладкарниците непрекъснато обогатяват и затвърждават своя облик на динамично развиваща се организация.
2.Цели-както всяка друга организация, така и сладкарници „Неделя“ има своите цели-растеж, развитие и оцеляване.Най общо целите са представени по следния начин: краткосрочни, средносрочни и дългосрочни цели.
Краткосрочни цели
1.Обзавеждане на най-новата сладкарница от веригата в ЖК „Сухата река“в рамките на 1 месец;
2.Набиране на персонал (20 работни места)за новата сладкарница в рамките на 1 месец;
3.Откриване на новия обект след 2 месеца;
4.Създаване на 3 нови вида торти и предлагането им в сладкарниците за период от 8 месеца;
5.Да се подобри качеството на предлаганите услуги чрез методи предложени от персонала и клиентите в рамките на 9 месеца.
Средносрочни цели
1.Подобряване на трудовата дисциплина сред персонала и създаването на нови методи на обучения сред новоназначените в рамките на 1 година;
2.Откриването на сладкарници от веригата в 2 от големите градове-Варна и Бургас в период от 2 години;
3.Създаване на нови партньорства за срок от 3 години;
4.Създаване и обогатяване на нови асортименти и предлагане на десерти с ниско съдържание на захар за диабетици за срок от 1 година;
5. Да се модернизира обзавеждането в срок от 2 години,чрез внедряване на нови технологии .
Дългосрочни цели
1.Увеличаване на броя на клиентите с 20% за период от 4години;
2.Разрастване на бизнеса и изнасянето му в съседна на България държава за срок от 5 години;
3.Изграждане на дистрибуторска мрежа и в малките населени места в рамките на 4 години;
4.Сключване на договори с големи компании и засилена рекламна дейност с цел привличане на нови клиенти и разширяване на пазарния дял за период от 4 години;
5.Разширяване на пазарния дял с 20% за период от 5 години.
3.Възможности на организацията-възможностите на организацията могат да бъдат свързани най-вече с нейните силни страни. Като добри възможности пред сладкарниците се открояват най-общо следните:
-възможност за обслужване на нова група потребители;
- бърз пазарен растеж;
- навлизане на нови пазари;
- диференциация на продукти;
- придвижване към по-добра стратегическа група от гледна точка на промени в средата;
-реализирането на по-големи приходи чрез разрастването на дейността;
-привличането на нови доставчици и др.
Възможности на организацията свързани с нейната вътрешна среда -е най-общо с какво разполага самата организация и отделните видове ресурси,които са показани в долната таблица.При правилното използване на финансовите, материалните, човешките, организационните и технологичните ресурси организацията може да достигне доста благоприятни възможности за развитие, които да са предпоставка за изпълнението на нейните цели.
|
Изследване и развитие
|
Производство
|
Маркетинг |
Финанси
|
Мениджм-ънт |
Финансови ресурси |
Средства в лв. за: -проучване на конкуренцията-сладкарниците в района; -за предлагане на нови продукти; -за подобряване на обслужването-обучения |
Средства в лв. за: -помещения за приготвяне на тортите; -кухненски уреди; -хранителни продукти |
Средства в лв. за: -промоции и реклама; -проучване на пазара. |
Средства в лв. за: -мениджмънт; -капиталови разходи; -финансови отчети и анализи. |
Средства в лв. за: -планиране на предстоящата година; -информационни системи; -преквалификация на персонала; |
Материални ресурси |
Сградите на сладкарниците |
Климатици,готварски печки, складови помещения, маси, столове,витрини,фризери,хлад-илници и др. |
Касите на сладкарниците |
Компютри-3 |
обзавеждане |
Човешки ресурси |
Брой персонал в една сладкарница-20 души |
10 души |
5 души |
5 души |
Степен на мотивираност-заплащане по високо от средната работна заплата |
Организационни ресурси |
Значително бързо адаптиране на сладкарниците към средата |
Складовата база се намира в добро състояние и е годна за ползване |
Проучването на пазара се извършва в зависимост от условията и средата.Ценообразуването е съобразено с доходите на клиентите и покрива разходите на сладкарниците. |
Счетоводното отчитане се извършва въз основа на месечни отчети и се правят прогнози за бъдещите финансови периоди.Финансовата система работи ефективно. |
Сладкарниците имат конструктивна организационна структура,тъй като убежденията и ценностите спомагат за развитието на дейността. |
Технологични рсурси |
Средно голям брой на нови продукти в сладкарниците. |
Пълна достатъчност на суровините и висока производителност. |
Отделяне на % от приходите за реклама. |
Работа с лева и валута. |
Поддържане на компютърен софтуер и създаване на сайт за връзка с клиенти. |
ПИСМО НА АНГЛИЙСКАТА КРАЛИЦА И ФАМИЛИЯ Р...
От ЕС правят опитити за узаконяването на...