Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2010 18:23 - АКО БЕШЕ ЖИВ ЕМИЛ ДИМИТРОВ ...НА 23 ДЕКЕМВРИ ЩЕШЕ ДА НАВЪРШИ 70 ГОДИНИ
Автор: ivankalilova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6963 Коментари: 20 Гласове:
30

Последна промяна: 11.11.2011 08:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Да си спомним за Емил Димитров .......
         и да помълчим...........

image


  Емил Димитров е роден на 23 декември 1940 в Плевен в семейство на артисти-илюзионисти — негов баща е Димитър Димитров, известен като Факира Мити. Младият Емил се увлича по класическа музика и рисуване, дори е приет да следва актьорско майсторство във ВИТИЗ „Кръстьо Сарафов“ през 1960. Но в същата година дебютира като певец в концерт с водещ Коста Цонев и изпълнява своята авторска песен „Арлекино“, акомпанирайки си на акордеон. Това поставя началото на една дълга и успешна кариера като естраден изпълнител, музикант и композитор. Изнася концерти в почти всички европейски страни. Най-големи успехи има в СССР и Франция.

През 1970 излиза един от най-големите му хитове „Моя страна, моя България“ , който по-късно става песен на столетието. Общо за целия си живот издава близо 30 албума, като 55 милиона копия са продадени само в Русия[1]. Емил Димитров става известен във Франция, запознава се с Шарл Азнавур и Далида. Песента „Моя страна, моя България“ под названието „Моника“ е записана на френски, немски, италиански, испански . Водещи европейски звукозаписни компании сключват договори за записване и издаване на негови песни през 70-те години. Пее заедно, на една сцена, с Джани Моранди, Рики е Повери, Йосиф Кобзон и Алла Пугачова. Във Франция го очаква блестяща кариера, но той тъгува по родината и се завръща обратно в България.image

Женен е за кратко за Грета Ганчева (1967). От брака си с Мариета Димитрова (1968) има син Емил Димитров-син, който издава албуми с хитовете на баща си през последните години.

От 1999 година Емил Димитров не се занимава активно с музика заради влошеното си здраве след прекаран мозъчен инсулт. Почива на 30 март 2005 в София.

През 2001 г. режисьорът Стилиян Иванов прави филм за Емил Димитров, който се излъчва по БНТ.image

В репертоара си има над 400 композиции, 280 от които са авторски: „Арлекино“ (дала старт на кариерата на Алла Пугачова), „Джулия“, „Ако си дал“, „Сбогом, Мария“, „Ела в София“, „Песен за моята майка“, „Моряшко сбогом“, „Нашият сигнал“. „Моя страна“ е известна на запад като „Моника""












Гласувай:
30



1. naidobriq - Здравей Ваня..
22.12.2010 18:51
Винаги съм харесвала песните на Емил Димитров.Има доста песни за майката,а на мен днес ми е едно плачливо,и ги изслушах песничките и още повече се нажалих.
Благодаря ти миличка че напомни за този наш голям певец.
Поздрави..
Ани..
цитирай
2. ivankalilova - Винаги съм харесвала песните на ...
22.12.2010 19:00
naidobriq написа:
Винаги съм харесвала песните на Емил Димитров.Има доста песни за майката,а на мен днес ми е едно плачливо,и ги изслушах песничките и още повече се нажалих.
Благодаря ти миличка че напомни за този наш голям певец.
Поздрави..
Ани..

На мен също ми е мнооооого плачливо.....
Тази година загубих пеменницата си .......остана завинаги на 24 години, загубих майка си, и една прекрасна приятелка Fantagero 0000-Ева Звездева!
Толкова много боли...........................
Благодаря ти миличка !
Прегръщам те с цялата си обич!
цитирай
3. razkazvachka - Поздрави, Ваня - съчувствам ти!
22.12.2010 19:28
А Емил Димитров - изискан човек и прекрасен певец - и всичките братовчеди на майка ми - кръстени на него:)))
цитирай
4. ckarlet - Поздрави и от мен, Ivankalilova! И ...
22.12.2010 19:55
Поздрави и от мен , Ivankalilova! И аз го харесвам Емил Димитров. Неговите песни ни карат да се чувстваме горди, че сме българи и хора с големи сърца!
Прегръщам те топло!
цитирай
5. ivankalilova - А Емил Димитров - изискан човек и ...
22.12.2010 20:00
razkazvachka написа:
А Емил Димитров - изискан човек и прекрасен певец - и всичките братовчеди на майка ми - кръстени на него:)))

Благодаря, сладкодумничке!
Желая ти весели празници!
цитирай
6. ivankalilova - Поздрави и от мен, Ivankalilova! И ...
22.12.2010 20:04
ckarlet написа:
Поздрави и от мен , Ivankalilova! И аз го харесвам Емил Димитров. Неговите песни ни карат да се чувстваме горди, че сме българи и хора с големи сърца!
Прегръщам те топло!

Благодаря, Ckarlet! Емил Димитров е част от нашата история......
Прегръщам те с обич и ти желая весели празници!
цитирай
7. stela50 - Поздрави ,Ваня ...Прекрасен певец ,артист ,човек .
22.12.2010 20:12
Неговите песни ...вълнуващи ,силни ,малко тъжни ,и весели .
Не може да не си поплачеш на някои от тях .
Прегръщам те ,скъпа !
цитирай
8. ivankalilova - Неговите песни. . . вълнуващи, с...
22.12.2010 20:24
stela50 написа:
Неговите песни ...вълнуващи ,силни ,малко тъжни ,и весели .
Не може да не си поплачеш на някои от тях .
Прегръщам те ,скъпа !

Благодаря ти мила!Песните му .........докосващи, отразяват нашата душевност.....
и как да не си поплачем....
И аз те прегръщам с много обич приятелко мила!
цитирай
9. magnoliya - Чудесен постинг!
22.12.2010 22:00
Емил Димитров е един от любимите ми певци! Наслаждавахме се и пеехме хубавите му мелодични песни, наслаждаваме се и сега! Непреходни са песните му! Благодаря ти, беше ми приятно!
цитирай
10. iliada - Поздрави за постинга!
22.12.2010 22:29
Срам ме е че като плевенчанка не намерих време да спретна постинг за него-.Винаги съм го харесвала много като певец
цитирай
11. ivankalilova - Емил Димитров е един от любимите ми ...
22.12.2010 23:34
magnoliya написа:
Емил Димитров е един от любимите ми певци! Наслаждавахме се и пеехме хубавите му мелодични песни, наслаждаваме се и сега! Непреходни са песните му! Благодаря ти, беше ми приятно!

Благодаря, Раде за хубавите думи ! Нима има българин, който не си е припявал и все още си припява неговите песни! Той живее в нашите сърца!
Поздрави и весели празници! :)))
цитирай
12. ivankalilova - Срам ме е че като плевенчанка не н...
22.12.2010 23:52
iliada написа:
Срам ме е че като плевенчанка не намерих време да спретна постинг за него-.Винаги съм го харесвала много като певец

Благодаря ти, Иля! И няма за какво да се срамуваш! Твоите постинги са много разнообразни и интересни, а картините ти вълшебни!
А пък аз като свекърва на плевенчанка.......реших да те отменя! Хубави хора сте плевенчани, снахата ми е една сладурка........
СЪРДЕЧНИ ПОЗДРАВИ ЗА ТЕБ И ПЛЕВЕН!

цитирай
13. анонимен - !!! Светли празници, Ваня! () И благодаря за жеста ти...
23.12.2010 13:33
Възползвам се оттук да пожелая, на теб и Стилиян, от все сърце да ви се сбъднат желанията. Защото чудеса има...

Легендата на българската естрада...Емил Димитров...Бог да прости душата му

Никола Анков
цитирай
14. ivankalilova - Възползвам се оттук да пожелая, на ...
23.12.2010 13:39
анонимен написа:
Възползвам се оттук да пожелая, на теб и Стилиян, от все сърце да ви се сбъднат желанията. Защото чудеса има...

Легендата на българската естрада...Емил Димитров...Бог да прости душата му

Никола Анков

И аз благодаря, за хубавите пожелания!
МНОГО ЗДРАВЕ, ЛЮБОВ И ТОПЛИНА ЗА ВСИЧКИ ВАС ! ХУБАВИ ПРАЗНИЦИ!
цитирай
15. takaini - Дано и там в другото измерение да...
23.12.2010 16:05
Дано и там в другото измерение дарява с омаята си!

Браво,че си спомнихте този прекрасен и нежен човек!
цитирай
16. ivankalilova - Дано и там в другото измерение да...
23.12.2010 16:08
takaini написа:
Дано и там в другото измерение дарява с омаята си!

Браво,че си спомнихте този прекрасен и нежен човек!

Благодаря от сърце за топлите думи !Дано е така........той го заслужава!
Весела Коледа!
цитирай
17. kostadin - Бог да го прости! Благодарен съм ...
23.12.2010 16:38
Бог да го прости!
Благодарен съм му за създадените и изпятиот него прекрасни песни
цитирай
18. ivankalilova - Бог да го прости! Благодарен съм ...
23.12.2010 17:12
kostadin написа:
Бог да го прости!
Благодарен съм му за създадените и изпятиот него прекрасни песни

Непреходни са неговите песни.......Итой е жив в нашите сърца!
СВЕЛА ДА Е ПАМЕТТА МУ! :)
цитирай
19. анонимен - благодаря,че те имаше
30.12.2010 17:20
Мир на праха му! Преди три години на 28.12 загубих моята майка. Винаги плача, когато чуя песента му за майката, но сега ми е особено мъчно."Но някога знам ще угаснат завинаги твойте очи..." Благодаря Ви, че не го забравяте! Честита Коледа и здрава и успешна Нова година!
цитирай
20. ivankalilova - Благодаря, че надникнахте в моя ...
30.12.2010 18:09
Благодаря, че надникнахте в моя блог...............
Много съжалявам за загубата на майка ви !И ви изпращам своята топла прегръдка!
От опит зная , че загубата на майка .......е много тежко и болезнено изживяване !
Тази година на Цветница си отиде моята майка..........и толкова много боли.......Ако се разровите в блога ми ще намерите един стих за Черешова задушница .........по този начин се чувствам ......Поклон пред паметта на наште майки!
А Емил Димитров изпя невероятни песни .......Мир на праха му !!!!!!
Честита Коледа и Щастлива Нова година на вас и цялото ви семейство!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivankalilova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3105901
Постинги: 225
Коментари: 6107
Гласове: 19223
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930