Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2011 16:46 - РАЗХОДКА В МЕЗДРА..............
Автор: ivankalilova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 25426 Коментари: 66 Гласове:
55

Последна промяна: 09.05.2011 07:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image


В този град не съм родена, но тук дойдох почти дете и до днес той скъп ми е .......
Тук учих, тук за първи път се влюбих....
Тук създадох семейство, дом ,родиха се моите две деца .......
Тук живея, за този град милея и затова на разходка ви каня сега!!!!


image

 
image
   
Първите данни за селището датират от ІІ-ІІІв., когато римляни построяват крепостта "Калето". По време на турското нашествие в края на ХІVв. били унищожени голяма част от селищата в района. Оцелялото население е търсело спасение в трудно достъпните околности. Самата Мездра през средновековието съществува под името Торбарица - крепост и селище, също унищожени в края на ХІVв. image

 

image Мястото остава дълго време незаселено и поради тази причина известно като "мезрата" - празно и безлюдно място. Едва през първата половина на ХІХв. пастири от околните села се заселват в местността Принчовец по течението на река Каменица на 2км., западно от днешния град. Преди освобождението тук има между 15 и 20 къщи със "сиви покриви от тънки варовикови плочи" (Феликс Каниц) и 68 жители. От 1878г. мездренчани започват да се преселват в местността "Селището", като пръв тръгва кметът Данко Иванов.
image


При първото преброяване на населението в Княжество България на 1.1.1881г. град Мездра има 86 жители. В тогавашния Врачански окръг то е едно от трите най-малки села. Въпреки че през 1887г. е построен мост над река Искър, който свързва движението от София и Орхание (Ботевград) към Враца, селцето остава все така малко и през 1888г. домакинствата са 17, а жителите 76. Преломна за развитието на Мездра се оказва 1893г., когато започва строителството на ж.п. линията София-Роман. В продължение на 4 години по това трасе се струпват стотици работници, които полагат релси, строят тунели, мостове и гари, ремонтират пътища. На 20.ІІ.1897г. новата ж.п. линия се пуска в действие с водосвет, извършен от митрополит Константин, в присъствието на специално пристигналите с влак от София княз Фердинанд и княгиня Мария Луиза и гостуващият по това време в страната сръбски крал Александър, както и министър-председателя д-р Константин Стоилов.

Сред първите туристи, жадни да опознаят този откъснат дотогава край от родината са Иван Вазов и Алеко Константинов. Своите впечатления от пътуването си в край на март 1897г. Вазов описва в пътеписа "Пътни драсчици по линията София-Роман", публикуван във вестник "Мир", а Алеко в пътните бележки "София-Мездра-Враца" във вестник "Знаме". Години по-късно на път за родна Враца Васил Кънчов описва селото като прочуло се със своята станция и голямата спиртна фабрика ("София-Елисейна-Згориград-Враца-Мездра").
В края на 20-те години на ХХ век от старото селище остава само името, всичко друго е ново и носи отпечатъка на века. Официално Мездра все още е село, но не с плетенарките и оборите, а с нови къщи, общински и държавни учреждения. И докато през 1900г. Мездра има 311 жители, през 1920г. те вече са 1015. В архитектурно отношение селото добива постепенно вид на малък съвременен град. Благодарение на възпитаници на престижни германски учебни заведения западноевропейският стил се налага в Мездра и мездренските села. На 31.VІІІ.1950г. с Указ 435 Мездра е обявена за град.

image

Шадравана....любимо място в града.......

но вечер по тъмно е много, много красив.....

image

В центъра на града се кипри чудесна пешеходна алея !Децата тук играят с удоволствие ......
image
В алеята са разположени много каменни скулптури.....
image


image



image

image


image


image

image
Алеаята  пресича града , така че е време за мъничко почивка.....image
И след като е ден на града не може и без това......image

image

Няма как да подмина цъфналите кестени.......та те са неизменна част от
града !!!  image 

Но каквото и да ви покажа, не бих могла да пропусна да спомена за танцовият състав
Почти от всяко семейство има представител в него, като се започне от детския състав ....та чак до най-големите!
  image


image

                                  Отправяме се към крепоста,, Калето""
Тя се намира до град Мездра. Разположена е върху висок скалист масив, надвесен над коритото

image
Римската крепост "Калето" в гр. Мездра
на река Искър. Крепостта е охранявала достъпът към проходите на Стара планина. На север от нея се е простирало селище, върху чиито развалини сега е построен съвременния град Мездра. От тук в древността е минавал пътят, свързващ римския град Ескус със Сердика.

Основите на крепостните стени на "Калето" са положени върху останки от Халколитната епоха. Върху римската крепост е бил изградена византийски отбранителен пункт. По-късно крепостта е била нееднократно достроявана и поправяна. Сега върху непристъпния скален масив могат да се видят крепостните стени, изградени през Римската, Византийнската епоха и българското Средновековие. Археологическите разкопки разкриват останки от различни периоди - жилища, предмети, части от уличната мрежа. Предметите, разкрити при археологическите проучвания свидетелстват за богатството и просперитета на жителите на древния град.

Наскоро там е разкрита отбранителна кула от времето на Римската епоха. Тя е била разрушена в средата на ІІІ в., като на нейното подово ниво са останали затрупани складираните там хранителни запаси.





 

 

 

 

image

Върху самата крепост е започнат нов строеж, но все още няма никакво предназначение..........image
След разходката до Калето се отправяме към още една пешеходна зона.....любима на младежите от града.......image

image
Неволно вдигам глава и какво да видя, май времето не се шегува !


Поглеждам към моста над река Искър...
image
И С МЪНИЧКО ТЪГА ВИ КАЗВАМ 
        ДОВИЖДАНЕ!

image




Гласувай:
55



1. bizcocho - Чистичко! Това е за отбелязване! За ...
08.05.2011 17:38
Чистичко! Това е за отбелязване! За олющените пейки и остатъците от лепени плакати хората нямат вина.
Като се сетя за разбитите улици и многото боклуци по улиците на София и Пловдив, когато си бях в бг, не мога да не се удивя на чистотата и подреденкото тук.
Весел ден! :)
цитирай
2. scarlety - Никога
08.05.2011 18:55
не съм била в Мездра,Ваня,но благодарение на твоите снимки и разказ го разгледах! Чисто,подредено,зеленичко!:)
Някой ден,може би това ще стане и на живо! Благодаря ти за чудесната разходка!:)
Хубава вечер!
цитирай
3. bven - Ако е толкова спокойно и тихо, както ми се струва, това е прекрасно!
08.05.2011 18:59
Много интересни неща научих за Мездра и много хубави снимки показват града - чист и ведър. Благодаря ти , Ваня.
Хубава вечер!:)
цитирай
4. iliada - Поздрави Ваня за града и за теб!
08.05.2011 20:20
Страхотни сте!
цитирай
5. megg - Хей, Ваня, привет!
08.05.2011 20:37
И благодаря за разходката, много ми хареса твоят град - свежо, чистичко, уютно!
А шадраванът е прекрасен и денем, и вечер! Не съм ходила в Мездра, но все едно,че съм била и под кестените, и край Калето ...
Поздрав! :)))
цитирай
6. razkazvachka - Мездра в зеленото младо лято - хубаво е!
08.05.2011 21:23
а имам и скъп спомен от там...
цитирай
7. ivankalilova - Чистичко! Това е за отбелязване! За ...
08.05.2011 21:27
bizcocho написа:
Чистичко! Това е за отбелязване! За олющените пейки и остатъците от лепени плакати хората нямат вина.
Като се сетя за разбитите улици и многото боклуци по улиците на София и Пловдив, когато си бях в бг, не мога да не се удивя на чистотата и подреденкото тук.
Весел ден! :)

БЛАГОДАРЯ, ЖЕНИ! Радвам се , че се разходи , заедно с мен !
Наистина е чистичко!Има регистрирани съграждани в бюрото по труда, които се занимават с почистването на града и ние всички с удоволствие се разхождаме в тази пешеходна алея....
Е, някои от пейките, наистина са малко поужилени, но по голямата част са много модерни и красиви!
Хубава нова седмица!:)))
цитирай
8. ivankalilova - не съм била в Мездра, Ваня, но бла...
08.05.2011 21:37
scarlety написа:
не съм била в Мездра,Ваня,но благодарение на твоите снимки и разказ го разгледах! Чисто,подредено,зеленичко!:)
Някой ден,може би това ще стане и на живо! Благодаря ти за чудесната разходка!:)
Хубава вечер!

РАДВАМ СЕ , ЧЕ ГО РАЗГЛЕДА, АДИ !БЛАГОДАРЯ !Пък някой ден , надявам се да те разходя и на живо!Хубава вечер и успешна седмица!:)))
цитирай
9. ivankalilova - Много интересни неща научих за М...
08.05.2011 21:43
bven написа:
Много интересни неща научих за Мездра и много хубави снимки показват града - чист и ведър. Благодаря ти , Ваня.
Хубава вечер!:)

Радвам се от сърце на посещението ти! Наистина е така , Мария! Но за сметка на това безработицата също е ,, на ниво''
Много усмивки и слънчево настроение през новата седмица!:)))
цитирай
10. ivankalilova - Страхотни сте! Благодаря, Иля ! ...
08.05.2011 21:46
iliada написа:
Страхотни сте!

Благодаря, Иля ! Плевен също много ми харесва.....и как не, снахата е плевенчанка!
Нежна и спокойна вечер!:)))
цитирай
11. ivankalilova - И благодаря за разходката, много ми ...
08.05.2011 21:49
megg написа:
И благодаря за разходката, много ми хареса твоят град - свежо, чистичко, уютно!
А шадраванът е прекрасен и денем, и вечер! Не съм ходила в Мездра, но все едно,че съм била и под кестените, и край Калето ...
Поздрав! :)))

Благодаря, Мег!Беше ми приятно да се разходим заедно !А шадраванът е любимо място за игра на малките!Нашата внучка и тя не прави изключение.......
Поздрави и прегръдки с искренни пожелания за хубава седмица!:)))
цитирай
12. ivankalilova - а имам и скъп спомен от там. . . Гери, ...
08.05.2011 21:52
razkazvachka написа:
а имам и скъп спомен от там...

Гери, радвам се мила ! А скъпите спомени ......скътани са сигурно на специално място!
Усмихнати поздрави, от сърце!:)))
цитирай
13. neprosvet - Хареса ми!
08.05.2011 21:54
Страхотна презентация си направила за градчето си мила! Запозна ни с историята на града и ни показа много хубави изгледи от сегашната Мездра! Хубаво градче! Впечатлиха ме фонтаните вечер, много е величествен моста над Искър! Зеленината и чистотата са забележителни! Хубаво градче и както изглежда и населено с добри и хубави хора, далеч от шума и суматохата на големия град! Хубаво и спокойно място! Хареса ми!
Радвам се на приятната разходката и ти желая прекрасна вечер, мила Ваня!:)))
цитирай
14. stela50 - Никога не съм ходила в Мездра , Ваня ...
08.05.2011 22:09
Много ми хареса , интересно ми беше и да прочета и науча повече .
Влюбих се в моста . Благодаря за чудесната разходка .
Хубава вечер ,мила приятелко !
цитирай
15. darsi23 - Чудесна беше разходката с теб из Мездра!!!
09.05.2011 00:43
И съвсем в твой стил представяш нещата - от по-красивата им страна. Благодаря ти за това! Остава много приятно чувство всяко докосване до теб - на стопляне, на дъги в очите, на усмивки в цветни тонове...
Хубава седмица ти пожелавам аз: Дарина!!!
цитирай
16. sparotok - Мездра
09.05.2011 06:16
Не съм посещавал Мездра, но виждам, че е красиво място! Благодаря ти за предоставената виртуална разходка!

Поздрави!
цитирай
17. valben - Прекрасна разходка!
09.05.2011 07:37
Малко знаех за този град. Почти нищо. А сега знам и много ми харесва. Пожелавам ти хубава седмица в този красив град!
Поздрави от Вал!
цитирай
18. sande - Поздрави, Ваня, много ми хареса разходката, особено с такъв приятен гид като теб!
09.05.2011 07:46
Не съм бил никога в Мездра, но оставам с впечатлението за едно невероятно кътче от България, надарено както с история, така и с много природни красоти. Уютен град, град без притесняваща динамика или навяващ тъга поради разруха и обзлюдяване, каквито за съжаление са доста градчета в родината. Спокоен, жизнен и с пулсиращ духовен живот. А и с хора като теб! Какво да кажем друго?
Напускам с много малко тъга.
Благодаря за приятните минути.
цитирай
19. ivankalilova - Страхотна презентация си напра...
09.05.2011 08:35
neprosvet написа:
Страхотна презентация си направила за градчето си мила! Запозна ни с историята на града и ни показа много хубави изгледи от сегашната Мездра! Хубаво градче! Впечатлиха ме фонтаните вечер, много е величествен моста над Искър! Зеленината и чистотата са забележителни! Хубаво градче и както изглежда и населено с добри и хубави хора, далеч от шума и суматохата на големия град! Хубаво и спокойно място! Хареса ми!
Радвам се на приятната разходката и ти желая прекрасна вечер, мила Ваня!:)))

Благодаря, приятелко, че се ти хареса разходката!Хубаво градче е Мездра,но хората няма къде да работят......доста е трудничко, особено за младите .....И въпреки всичко, не падаме духом!
Желая ти хубава нова седмица, с по малко грижи и проблеми! Нека има по вече усмивки и настроение!:)))
цитирай
20. ivankalilova - Много ми хареса, интересно ми беше и ...
09.05.2011 08:40
stela50 написа:
Много ми хареса , интересно ми беше и да прочета и науча повече .
Влюбих се в моста . Благодаря за чудесната разходка .
Хубава вечер ,мила приятелко !

Радвам се, мила приятелко, че беше тук! ЗА МЕН БЕ ИСТИНСКО УДОВОЛСТВИЕ!
Желая ти много успешна нова седмица!Усмивки и слънце да стоплят душата ти !Прегръдки с обич!:)))
цитирай
21. ivankalilova - И съвсем в твой стил представяш н...
09.05.2011 08:55
darsi23 написа:
И съвсем в твой стил представяш нещата - от по-красивата им страна. Благодаря ти за това! Остава много приятно чувство всяко докосване до теб - на стопляне, на дъги в очите, на усмивки в цветни тонове...
Хубава седмица ти пожелавам аз: Дарина!!!

Хей, миличка, нали си ме знаеш.....на лошотията и грозотията не обръщам внимание .......
А ти толкова много ми липсваш!С тези графици , не можем да се видим......
Липсват ми разговорите с теб , топлата ти усмивка.....
Благодаря , че се отби .....много ти се радвам!
ПРЕГРЪЩАМ ТЕ И ТИ ЖЕЛАЯ УСМИВКИ И ПРЕКРАСНИ ЕМОЦИИ ПРЕЗ НОВАТА СЕДМИЦА!:)))
цитирай
22. ivankalilova - Не съм посещавал Мездра, но виждам, ...
09.05.2011 08:57
sparotok написа:
Не съм посещавал Мездра, но виждам, че е красиво място! Благодаря ти за предоставената виртуална разходка!

Поздрави!

Благодаря, Спароток!За мен е чест и удоволствие , макар и виртуално да се разходиш в Мездра!
Сърдечни поздрави!:)))
цитирай
23. ivankalilova - Малко знаех за този град. Почти н...
09.05.2011 09:02
valben написа:
Малко знаех за този град. Почти нищо. А сега знам и много ми харесва. Пожелавам ти хубава седмица в този красив град!
Поздрави от Вал!

Благодаря, Вал!Радвам се, че беше тук и ти хареса !Тихо и спокойно е нашето градче , с обновена инфраструктура .....много зеленина и прекрасни местенца за отдих и разходки!Поздрави и пожелания за прекрасен ден!:)))
цитирай
24. ivankalilova - Не съм бил никога в Мездра, но ост...
09.05.2011 09:21
sande написа:
Не съм бил никога в Мездра, но оставам с впечатлението за едно невероятно кътче от България, надарено както с история, така и с много природни красоти. Уютен град, град без притесняваща динамика или навяващ тъга поради разруха и обзлюдяване, каквито за съжаление са доста градчета в родината. Спокоен, жизнен и с пулсиращ духовен живот. А и с хора като теб! Какво да кажем друго?
Напускам с много малко тъга.
Благодаря за приятните минути.

Саше, от сърце благодаря !НА ХУБАВО МЯСТО Е РАЗПОЛОЖЕН ГРАДА!
Около него има много интересни местности!Но, ти не тъжи .....ще има още много поводи за разходки!
Хубава седмица!УСПЕХИ ВЪВ ВСЯКО НАЧИНАНИЕ!
СЪРДЕЧНИ ПОЗДРАВИ И УСМИВКИ ОТ МЕН!:)))
цитирай
25. ognena71 - Прекрасна разходка, чувсвах че съм ...
09.05.2011 10:42
Прекрасна разходка , чувсвах че съм с теб! Разходих се чудесно!
Благодаря!
цитирай
26. demidin - Много пъти съм преминавал през М...
09.05.2011 11:48
Много пъти съм преминавал през Мездра и с влак и с автомобил,но никога не съм спирал...спирката ми е сега при теб...
Хубаво градче,значи не случайно Жоро Бекъмчето иска да играе в Локо Мездра:))))))
цитирай
27. katan - Поздравления, Ваня!
09.05.2011 12:24
Много пъти съм минавала през Мездра, но само веднъж съм се разхождала из този град.
Беше зима, имаше току-що навалял сняг и всичко беше чисто, светло и бяло.
Така го нарекох за себе си - "Белият град".
Виждам, че и сега той си е чисти бял!
Поздрави на теб и бяла Мездра!
цитирай
28. ivankalilova - Прекрасна разходка, чувсвах че съм ...
09.05.2011 13:15
ognena71 написа:
Прекрасна разходка , чувсвах че съм с теб! Разходих се чудесно!
Благодаря!

Oт сърце ти благодаря., че бяхме заедно, миличка!
Желая ти прекрасна седмица! Поздрави и прегръдки!:)))
цитирай
29. анонимен - Благодаря за разходката.
09.05.2011 13:50
Иначе за мен Мездра досега бе само гара и спирка на влаковете по дефилето към Северна България! Поздрав! )))
цитирай
30. mrazekoff - Пътят от мезра към застроено селище,
09.05.2011 13:51
после към по-развито и накрая - град. При мен в Червена Вода пътят е почти същия, но...
От мезра, към застроено - развито селище - градче - с часовникова кула, епархийски център, ханове - разрушено - точно преди 200 години, 40 години пустош и след това село...
Никога не съм бил в този град, но ми направи впечатление, че няма драсканици по пометници и фасадите на сградите (поне не открих такива в снимките)...
Значи, при вас "цивилизацията" е закъсняла много:)
Пожелавам ви тази "цивилизация" на графитите изобщо да не идва при вас.
Благодаря, за информацията - хубави пролетни дни ти пожелавам!!!!
цитирай
31. gabar4eto - zdr
09.05.2011 14:19
Tuk sam bil kato dete , no o6te pomnq grada , makar 4e ot togava se e promenil mnogo predpolagam.Ima6e festival na duhovite orkestri .Blagodarq za neveroqtnata razhodka
цитирай
32. ivankalilova - Много пъти съм преминавал през М...
09.05.2011 17:42
demidin написа:
Много пъти съм преминавал през Мездра и с влак и с автомобил,но никога не съм спирал...спирката ми е сега при теб...
Хубаво градче,значи не случайно Жоро Бекъмчето иска да играе в Локо Мездра:))))))

Благодаря, че сега се спря и се разходи!А ти ме подсети.....как можах да пропусна стадиона, той наистина е много хубав!Само за няколко месецаЛоко Мездра беше заел много стабилни позиции във футбола, но.....фирмата, която го финансираше явно бе засегната от кризата ........и нещата се обърнаха в друга посока.......
Хубава вечер!Поздрави!:)))
цитирай
33. ivankalilova - Много пъти съм минавала през Мез...
09.05.2011 17:48
katan написа:
Много пъти съм минавала през Мездра, но само веднъж съм се разхождала из този град.
Беше зима, имаше току-що навалял сняг и всичко беше чисто, светло и бяло.
Така го нарекох за себе си - "Белият град".
Виждам, че и сега той си е чисти бял!
Поздрави на теб и бяла Мездра!

Здравей Катя , наистина ни е такова градчето! Благодаря, за хубавите думи!Сега цъфтят кестените величествени, красиви, но като цъфнат липите , а те наистина са много , е толкова ароматно ......
ПОЗДРАВИ И ПРЕГРЪДКИ ОТ МЕН!:)))
цитирай
34. ivankalilova - Иначе за мен Мездра досега бе само ...
09.05.2011 17:54
parasol написа:
Иначе за мен Мездра досега бе само гара и спирка на влаковете по дефилето към Северна България! Поздрав! )))

Обикновено ......хората го възприемат по този начин!Но тук наистина е много хубаво!Всяка година се провеждат традиционните празници ,,Мездра -Май!''За целият месец се изработва програма, която е много интересна !ИМА ПО НЯКОЛКО ЛИТЕРАТУРНИ ЧЕТЕНИЯ С ТВОРЦИ ОТ ГРАДА, КОНЦЕТИ, ИЗЛОЖБИ НА НАШИ ХУДОЖНИЦИ, ПРЕДСТАВЛЕНИЯ НА ТАНЦОВИТЕ НИ СЪСТАВИ !
ПОЗДРАВИ!
цитирай
35. ivankalilova - после към по-развито и накрая - г...
09.05.2011 18:02
mrazekoff написа:
после към по-развито и накрая - град. При мен в Червена Вода пътят е почти същия, но...
От мезра, към застроено - развито селище - градче - с часовникова кула, епархийски център, ханове - разрушено - точно преди 200 години, 40 години пустош и след това село...
Никога не съм бил в този град, но ми направи впечатление, че няма драсканици по пометници и фасадите на сградите (поне не открих такива в снимките)...
Значи, при вас "цивилизацията" е закъсняла много:)
Пожелавам ви тази "цивилизация" на графитите изобщо да не идва при вас.
Благодаря, за информацията - хубави пролетни дни ти пожелавам!!!!

Радвам се , че надникна , Стефчо! В интерес на истината много исках да ти покажа каменните скулптури, а те са наистина много.....
Всяко лято в града се провежда симпозиум на каменоделците и тук на определено място се изработват тези скулптури , и следтова се подреждат в тази алея...''
Наистина в града няма тези произведения на изкуството на,,цивилизацията....Градчето ни е много обновено.......и ние не само му се радваме, а и го потдържаме чистичко!
ПОЗДРАВИ!
цитирай
36. ivankalilova - Tuk sam bil kato dete, no o6te pomnq ...
09.05.2011 18:05
gabar4eto написа:
Tuk sam bil kato dete , no o6te pomnq grada , makar 4e ot togava se e promenil mnogo predpolagam.Ima6e festival na duhovite orkestri .Blagodarq za neveroqtnata razhodka

АЗ БЛАГОДАРЯ, ЗА ИНТЕРЕСА! Наистина се е променил...., но към хубаво!В града все още си имаме прекрсен духов оркестър, който свири на всички празници , без изключение!
Хубава вечер ! Поздрави!:)))
цитирай
37. ckarlet - И аз не съм посещавала Мездра, но ти ...
09.05.2011 22:06
И аз не съм посещавала Мездра, но ти си я представила като едно красиво и изпълнено с история градче, Ваня!
Поздрави! Някой ден може и до там да се разходим:)
цитирай
38. kometapg - Един град, спокоен, спретнат и тих, ...
09.05.2011 22:36
Един град, спокоен, спретнат и тих, далеч от мръсотията и шума на столицата. Благодаря ти за разходката. И аз имам хубави спомени оттам! Поздрави!:)
цитирай
39. makont - Винаги го подминаваме, като гара разпределителна,
10.05.2011 11:23
само си спомням гарата, сандвичите със салам кучешка радост и вечното чакане и смяна на влаковете. А, виж, колко било красиво, никога не се спрях да видя. И за това ти благодаря, има дух в това градче. Усмихнат вторник!
цитирай
40. pevetsa - С тебе бях на тази разходка хар...
10.05.2011 11:30
С тебе бях на тази разходка
харесах си доста места
и поздрави предай на Мездра
в града да властва, ОБИЧТА!
цитирай
41. moegs - Привет Ваня!!!!
10.05.2011 12:56
Благодаря за прекрасната разходка в това чисто, хубаво Българско градче!
Поздрави и прегръдкииииии!!!!
цитирай
42. mileidi46 - :)))))))))))
10.05.2011 17:56
Sled nqkolko dena 6te mina ottam..samo 4e pokraq:)))
Po putq za Vidin!Dano da te zurna:))
Pregrudka!
цитирай
43. ivankalilova - И аз не съм посещавала Мездра, но ти ...
10.05.2011 20:23
ckarlet написа:
И аз не съм посещавала Мездра, но ти си я представила като едно красиво и изпълнено с история градче, Ваня!
Поздрави! Някой ден може и до там да се разходим:)

Благодаря миличка!Много ще се радвам , наистина , не само в Мездра, но и в околностите има какво да се види!
ПОЗДРАВИ И ПОЖЕЛАНИЯ ЗА ПРЕКРАСНА ВЕЧЕР!:)))
цитирай
44. ivankalilova - Един град, спокоен, спретнат и тих, ...
10.05.2011 20:28
kometapg написа:
Един град, спокоен, спретнат и тих, далеч от мръсотията и шума на столицата. Благодаря ти за разходката. И аз имам хубави спомени оттам! Поздрави!:)

Много се радвам Светле!Благодаря, че се разходи заедно с мен!
ХУБАВА ВЕЧЕР! ПРЕГРЪДКИ!:)))
цитирай
45. ivankalilova - само си спомням гарата, сандвичите ...
10.05.2011 20:32
makont написа:
само си спомням гарата, сандвичите със салам кучешка радост и вечното чакане и смяна на влаковете. А, виж, колко било красиво, никога не се спрях да видя. И за това ти благодаря, има дух в това градче. Усмихнат вторник!

Мая, да..... миличка ....онези сандвичи вече ги няма..........., няма я и ЖП линията, кочто разделяше града и на нейно място е построена тази красива пешеходна алея!
Слънце и усмивки в утрешния ден!:)))
цитирай
46. ivankalilova - С тебе бях на тази разходка хар...
10.05.2011 20:36
pevetsa написа:
С тебе бях на тази разходка
харесах си доста места
и поздрави предай на Мездра
в града да властва, ОБИЧТА!

Алекс, благодаря, за компанията.....,
за милите думи и много не се чуди ,
семейството на гости в Мездра доведи.......
Поздрави и прегръдки!:)))
цитирай
47. ivankalilova - Благодаря за прекрасната разходка ...
10.05.2011 20:38
moegs написа:
Благодаря за прекрасната разходка в това чисто, хубаво Българско градче!
Поздрави и прегръдкииииии!!!!

Радвам се, че ти хареса Марианче!
ПРЕКРАСНА ВЕЧЕР И ПРЕГРЪДКИ ОТ МЕН!:)))
цитирай
48. ivankalilova - Sled nqkolko dena 6te mina ottam. . ...
10.05.2011 20:39
mileidi46 написа:
Sled nqkolko dena 6te mina ottam..samo 4e pokraq:)))
Po putq za Vidin!Dano da te zurna:))
Pregrudka!

Непременно ми се обади, миличка!
ПРЕГРЪЩАМ СИ ТЕ С МНОГО ОБИЧ!:)))
цитирай
49. monaliza121 - Привет, Ваня! Разходка с много обич ...
10.05.2011 22:10
Привет, Ваня! Разходка с много обич към родния град, което е напълно естествено. И на мен ми е така свидна и обична Варна. Не съм ходила в Мездра, но никога не е късно. Сърдечни поздрави!:))
цитирай
50. babaelenica - Аз пък съм била много пъти в Мездра :)))
11.05.2011 02:23
И моите впечатления са отлични.
Особено от сърдечните хора.
И пак ще дойда, Ваня, да знаеш!:)))
цитирай
51. анонимен - Много сте елегантни в Мездра. От ...
11.05.2011 18:24
Много сте елегантни в Мездра. От въздуха ли е? :)))
цитирай
52. ivankalilova - Привет, Ваня! Разходка с много обич ...
11.05.2011 18:30
monaliza121 написа:
Привет, Ваня! Разходка с много обич към родния град, което е напълно естествено. И на мен ми е така свидна и обична Варна. Не съм ходила в Мездра, но никога не е късно. Сърдечни поздрави!:))

Привет, Тин! РАДВАМ СЕ, ЧЕ СЕ РАЗХОДИ ЗАЕДНО С МЕН !Хич не му мисли , качвай влакчето и тръгвай.......
Чакам те.....Прегръдки с обич!)))
цитирай
53. ivankalilova - И моите впечатления са отлични. ...
11.05.2011 18:32
babaelenica написа:
И моите впечатления са отлични.
Особено от сърдечните хора.
И пак ще дойда, Ваня, да знаеш!:)))

Аз пък се чудех , откъде си ми толкова свидна на душата, а тя каква била работата!
Стягай багажа.............чакам те!
Приятна вечер!:)))
цитирай
54. ivankalilova - Много сте елегантни в Мездра. От ...
11.05.2011 18:34
kushel написа:
Много сте елегантни в Мездра. От въздуха ли е? :)))

Да Kushel! От хубавия въздух, от прекрасните разходки ........и не ни личат годините.....нали!?
ПОЗДРАВИ!:)))
цитирай
55. анонимен - Не ти зная годините, но рядко има ...
11.05.2011 18:38
Не ти зная годините, но рядко има тънки жени. Само Христам се вижда да е такава.
Аха видях. Голямо момиче, но елегантно. Браво!
цитирай
56. ivankalilova - Не ти зная годините, но рядко има ...
11.05.2011 18:40
kushel написа:
Не ти зная годините, но рядко има тънки жени. Само Христам се вижда да е такава.
Аха видях. Голямо момиче, но елегантно. Браво!

БЛАГОДАРЯ!:)
цитирай
57. magnoliya - Благодаря ти,
11.05.2011 23:08
за хубавата разходка из Мездра!
При многократните ни пътувания до Лом сме виждали само гарата на вашия град, затова ми беше много интересно това, което ни представи.
С благодарност и пожелания за всичко най-добро!
цитирай
58. ivankalilova - за хубавата разходка из Мездра!...
12.05.2011 08:50
magnoliya написа:
за хубавата разходка из Мездра!
При многократните ни пътувания до Лом сме виждали само гарата на вашия град, затова ми беше много интересно това, което ни представи.
С благодарност и пожелания за всичко най-добро!

Много се радвам и ти благодаря, че се отби и се разходи!
И....НЯКОЙ ПЪТ ...ПРОСТО СЕ ОБАДИ !
МНОГО УСМИВКИ И ПОЗДРАВИ!:)))
цитирай
59. kleopatrasv - Чудесна разходка си направих. Б...
12.05.2011 12:32
Чудесна разходка си направих. Благодаря за това удоворствие, Ваня!
цитирай
60. erato7 - Срам ме е да си призная, че познавам ...
12.05.2011 22:56
Срам ме е да си призная, че познавам само гарата. А ей го къде е Мездра!:))))
А ти, Ванюшка си много хубава! Прегръдка с обич!
цитирай
61. ivankalilova - Чудесна разходка си направих. Б...
13.05.2011 10:04
kleopatrasv написа:
Чудесна разходка си направих. Благодаря за това удоворствие, Ваня!

Благодаря,миличка , за мен е чест, че се разходи заедно с мен!
От сърце , ти се радвам и ти пожелавам прекрасен ден!:)))
цитирай
62. ivankalilova - Срам ме е да си призная, че познавам ...
13.05.2011 10:09
erato7 написа:
Срам ме е да си призная, че познавам само гарата. А ей го къде е Мездра!:))))
А ти, Ванюшка си много хубава! Прегръдка с обич!

Не се притеснявай , приятелко !Обикновено е така ......но нашето градче си е красиво ..... А ти заповядай, сама знаеш ....откога те чакам!Благодаря за хубавите думи !
Прекръдка с обич и от мен!:)))
цитирай
63. ivankalilova - Здравей, снимките ти са много ху...
13.05.2011 10:10
анонимен написа:
Здравей, снимките ти са много хубави! Ще ни позволиш ли да ги публикуваме при нас?

Здравейте!Нямате никакви проблеми !Сърдечни поздрави!:)))
цитирай
64. ivankalilova - Здравей, снимките ти са много ху...
13.05.2011 11:26
анонимен написа:
ivankalilova написа:
анонимен написа:
Здравей, снимките ти са много хубави! Ще ни позволиш ли да ги публикуваме при нас?

Здравейте!Нямате никакви проблеми !Сърдечни поздрави!:)))


Благодаря Ви!

За мен е чест!Аз ви благодаря !
цитирай
65. kalin8 - Поздрави!
14.05.2011 20:26
Чудесна разходка!
Б.
цитирай
66. anistat - Ако искате приатна почивка изван Мездра вижте рекламите за отдих на този Blog
11.08.2011 13:46
http://anistat.blog.bg/turizam/2011/08/11/mezdra.799883#comments
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivankalilova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3104610
Постинги: 225
Коментари: 6107
Гласове: 19223
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930