Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.05.2011 11:20 - ............ БРАЧНИТЕ ХАЛКИ.................ИСТОРИЯ И ТРАДИЦИИ....
Автор: ivankalilova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11211 Коментари: 29 Гласове:
34

Последна промяна: 13.05.2011 11:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

ПРИЯТЕЛИ.....ПРОЛЕТ Е .......
 .......НОВО НАЧАЛО...
ПОНЕ ПРИ НАС ЗАПОЧНАХА СВАТБИТЕ 
А ТОВА Е ПРЕКРАСНО ......
И ЗА ТОВА, С УДОВОЛСТВИЕ РЕШИХ ДА СПОДЕЛЯ ИСТОРИЯТА....
        НА БРАЧНИТЕ ХАЛКИ 


image




















Традицията за носене на златни пръстени е възникнала в древен Египет. По това време накитът е изпълнявал ролята на печат, с който фараоните удостоверявали заповедите си. След време египетската аристокрация започнала да кичи ръцете си със злато, а по-малко заможните граждани се кичели със сребърни, стъклени или глинени накити.

image



В края на ІІ в. от н.е. годениците започнали да си разменят бронзови халки, а през ІІІ в.- златни. В ІV в. халките станали част от брачната церемония. Католиците ги поставяли на безименния пръст на лявата ръка, а източноправославните на дясната, заради вярването, че на този пръст се намира „вената на любовта”, която води направо към сърцето.
В древния Рим пръстените определяли социалното положение на хората – само висшето съсловие имало право да носи злато, свободните граждани – сребро, а робите – желязо. При римляните възникнал следния ритуал с венчалната халка – преди сватбата младоженецът предавал на родителите на бъдещата булка пръстен, с който искал да докаже, че вече е поел ангажимент да се обвърже с дъщеря им и има възможност да се грижи за нея. Този ритуал бил по-важен и от самата сватба, която се възприемала като завършек на поетото обещание.
В средновековна Франция вярвали, че да успее омъжената жена да привлече по-млад от нея мъж, е достатъчно да прекара през брачната си халка носна кърпичка и после да я подари на своя възлюбен. По времето на междособени войни между германски земевладелци, барон Ото Клоценбах поръчал да му направят ризница от брачни халки, подарени му от неговите многобройни любовници. Баронът вярвал, че любовта на жената, с която е пропита ризницата му, ще го направи неуязвим към оръжието на врага. Той наистина оцелял във всички битки, но за нещастие паднал в блато и повлечен от тежката си любовна ризница, се удавил.
Според някои източници произхода на традицията да се даряват младоженците един друг със сватбени пръстени е възникнала в италианския град Перудже, където и до днес се съхранява реликва - пръстен с аметист, който според легендата Йосиф дарил на Мария в знак за вярност. Оттук и дошла модата на венчални халки с камъни.
От исторически факти се разбира, че халките със скъпоценни камъни (традиционно диаманти) започнали да се използват през 15 век. Известно е името на мъжа, който подарил за първи път пръстен с елмаз на своята съпруга в деня на сватбата. Това бил Максимилиан Австрийски , а неговата съпруга Мария Бургундска.
В католическите страни известно време съществувал обичай да се разменят по време на сватбата пръстени от различни метали. Символът на вярност за жениха се изработвал от злато, а за невестата - от сребро. При това на всеки пръстен се гравирало името на другия съпруг, така че булката получавала халка с гравирано име на съпруга си, както и обратното. В някои католически общества тази традиция се спазва и до днес.
В някои европейски страни било прието да се използва една и съща халка като годежна и сватбена. В тези случаи пръстенът се считал за годежен, до тогава, докато на него не гравирали името на съпруга и датата на сватбата. След което халката вече се смятала за сватбена.
В древен Китай се вярвало, че брачните халки се носят на безименния пръст, тъй като той символизира брачния партньор. Палецът според тях символизира родителите, показалецът - братята и сестрите, средния пръст - самият ти, а малкият пръст са твоите деца.
Древните китайци определили безименния пръст, като символ на брачния партньор, след като открили следната зависимост:
Отворете своите длани една срещу друга. Свийте средните си пръсти и ги постави един до друг , след което допрете върховете на останалите си пръсти.
Когато сте готови, опитайте да разделите палците си (родителите). Те се отварят, защото няма да прекарате целия си живот с родителите си, трябва да ги напуснете рано или късно.
Съберете палците си и се опитай да разделите показалците си (братята и сестрите си) - те също се отварят, защото братята и сестрите също ще имат собствени семейства и ще са отделно от вас.
Съберете показалците и разделете малките си пръсти (децата) - и те се отварят, защото след време те ще се оженят/омъжат/ и няма да са при вас.
А сега съберете малките си пръсти и се опитайте да разделите безименните (партньора) -изненада - това е невъзможно, тъй като съпруг и съпруга трябва да останат заедно, в добро и зло за цял живот.

 image





Гласувай:
34



Следващ постинг
Предишен постинг

1. scarlety - Много интересно,Ваня!
13.05.2011 12:55
За пръв път чувам това кой пръст какво символизира!:) Направих и опита с пръстите! Верно-така се получава!:) Пожелавам ти усмихнат и слънчев петък:))
цитирай
2. ckarlet - Хареса ми разказаното от теб за б...
13.05.2011 13:29
Хареса ми разказаното от теб за брачните халки, Ваня!
Така е, сложат ли се всеки се надява да е за цял живот и в добро и зло...
Поздрави и хубав ден!
цитирай
3. stela50 - Интересно ми беше да прочета ,Ваня ...
13.05.2011 16:31
Не съм се замисляла . Да си призная ,никога не съм харесвала сватбите ,
не говоря за халките и някои ритуали , а за това в което ги превръща
показността и снобизма . Е ,в скромен кръг ,с близки и приятели - да .
Но така представена от теб историята на халките ,може и да промени
малко мнението ми ...
Много хубав постинг ,приятелко !
цитирай
4. dorichela - Беше приятно да прочета тази ист...
13.05.2011 17:46
Беше приятно да прочета тази история :)
цитирай
5. megg - Сватбата - ритуал и съдбовна граница
13.05.2011 20:39
Каквато и да е историята на брачните халки, все води към идеята за вечна обич.
Благодаря, Ваня, беше ми интересно. Красиво ми се стори вярването за " вената на любовта".
Хубава майска вечер! :)))
цитирай
6. ivanna4ev - Това последното, Ваня, нещо не ми ...
13.05.2011 22:19
Това последното,Ваня,нещо не ми звучи убедително :)
цитирай
7. magnoliya - Интересно!
13.05.2011 22:41
Беше ми много интересно, благодаря ти!
Приятни почивни дни!
цитирай
8. sparotok - !
14.05.2011 09:31
Научих нещо интересно, благодаря ти!

Хубав ден!
цитирай
9. ivankalilova - За пръв път чувам това кой пръст к...
14.05.2011 13:41
scarlety написа:
За пръв път чувам това кой пръст какво символизира!:) Направих и опита с пръстите! Верно-така се получава!:) Пожелавам ти усмихнат и слънчев петък:))

Много се радвам , Ади............... наистина точно така се получава......
Май, няма нищо случайно......, за кой ли път се убеждавам!
Навън е прекрасен ден, наслади му се с цялото си сърце и душа!
А аз, за съжаление събота и неделя съм нощна смяна!:)))
Поздрави и прегръдки!:)
цитирай
10. ivankalilova - Хареса ми разказаното от теб за б...
14.05.2011 13:43
ckarlet написа:
Хареса ми разказаното от теб за брачните халки, Ваня!
Така е, сложат ли се всеки се надява да е за цял живот и в добро и зло...
Поздрави и хубав ден!

Това е, миличка........символ, традиция........за цял живот
Хубави почивни дни , с много слънце и усмивки!:)))
цитирай
11. ivankalilova - Не съм се замисляла. Да си призная, ...
14.05.2011 13:47
stela50 написа:
Не съм се замисляла . Да си призная ,никога не съм харесвала сватбите ,
не говоря за халките и някои ритуали , а за това в което ги превръща
показността и снобизма . Е ,в скромен кръг ,с близки и приятели - да .
Но така представена от теб историята на халките ,може и да промени
малко мнението ми ...
Много хубав постинг ,приятелко !

Приятелко мила, добре, че времето така го докара.........тържества в тесен семеен кръг !То нашето някога беше...........за чудо и приказ......
Радвам се, че ти е било интересно!
Прегръщам си те с много обич и ти желая прекрасни почивни дни!:)))
цитирай
12. ivankalilova - Беше приятно да прочета тази ист...
14.05.2011 13:48
dorichela написа:
Беше приятно да прочета тази история :)

От сърце се радвам и благодаря за приятното гостуване!
Много усмивки и хубаво настроение в почивните дни!:)))
цитирай
13. ivankalilova - Каквато и да е историята на брачните ...
14.05.2011 13:52
megg написа:
Каквато и да е историята на брачните халки, все води към идеята за вечна обич.
Благодаря, Ваня, беше ми интересно. Красиво ми се стори вярването за " вената на любовта".
Хубава майска вечер! :)))

Благодаря, Мег за хубавите думи!
Вената на любовта, която води право към сърцето...........знае ли човек......
Желая ти прекрасни почивни дни , за теб и твоето семейство!:)))
цитирай
14. ivankalilova - Това последното, Ваня, нещо не ми ...
14.05.2011 13:54
ivanna4ev написа:
Това последното,Ваня,нещо не ми звучи убедително :)

Ех, Ванка....повярвай приятелю,....колко му е .......
Хубави почивни дни !:)))
цитирай
15. ivankalilova - Беше ми много интересно, благодаря ...
14.05.2011 13:56
magnoliya написа:
Беше ми много интересно, благодаря ти!
Приятни почивни дни!

И аз ти благодаря, от сърце, че ми гостува!Много усмивки и приятни емоции през почивните дни!:)))
цитирай
16. ivankalilova - Научих нещо интересно, благодаря ...
14.05.2011 13:57
sparotok написа:
Научих нещо интересно, благодаря ти!

Хубав ден!

Благодаря, Спароток! За мен е чест!
ХУБАВИ ПОЧИВНИ ДНИ!:)
цитирай
17. iliada - Интересно!
14.05.2011 14:53
Не бях чела за това досега!
Поздрави!
цитирай
18. bven - Много интересно!
14.05.2011 15:41
Хубави неща си разказала , Ваня.
Хубав ден и диамантени лъчи!:)
цитирай
19. naidobriq - Стойностен постинг Ваня..
14.05.2011 18:54
Доста неща за пръв път научих тук..Благодаря ти миличка.
Поздрав..
цитирай
20. kalin8 - И аз за първи път...
14.05.2011 20:23
И аз за първи път чета толкова информация за това...Знам за вената, която води до безименния пръст- четох го в едни много стари хроники, но само толкоз!
Поздрави!
Б.
цитирай
21. pevetsa - Когато обичаш някого но нямаш за ...
14.05.2011 21:53
Когато обичаш някого
но нямаш за халки пари
одай сърцето си
и в имане и нужда
живота с нея сподели!
цитирай
22. monaliza121 - Поздрав, Ваня! Отново интересна ...
14.05.2011 22:16
Поздрав, Ваня!
Отново интересна информация.:))
Прияно ми беше да я прочета!:))
цитирай
23. ivankalilova - Не бях чела за това досега! Поз...
15.05.2011 13:11
iliada написа:
Не бях чела за това досега!
Поздрави!

РАДВАМ СЕ, МИЛИЧКА, ЧЕ БЕШЕ ТУК И НЕ НАПРАЗНО !
Хубав празничен ден !Поздрави!:)))
цитирай
24. ivankalilova - Хубави неща си разказала, Ваня. ...
15.05.2011 13:17
bven написа:
Хубави неща си разказала , Ваня.
Хубав ден и диамантени лъчи!:)

Благодаря от сърце !С халки или без,тайната на щастливия брак
си остава тайна............
ПРИЯТЕН ДЕН!:)))

цитирай
25. ivankalilova - Доста неща за пръв път научих тук. . ...
15.05.2011 13:20
naidobriq написа:
Доста неща за пръв път научих тук..Благодаря ти миличка.
Поздрав..

За мен е истинско удоволствие!Халките...... с тях или без тях.....другото е по важно миличка!.Брачният живот носи наслади и трудности,
но трудностите изглеждат малки,
когато двамата са “въоръжени” с любов и разбирателство!
ПОЗДРАВИ И ПОЖЕЛАНИЯ ЗА ПРЕКРАСЕН ДЕН!:)))


цитирай
26. ivankalilova - И аз за първи път чета толкова инф...
15.05.2011 13:23
kalin8 написа:
И аз за първи път чета толкова информация за това...Знам за вената, която води до безименния пръст- четох го в едни много стари хроники, но само толкоз!
Поздрави!
Б.

ЗА МЕН Е ЧЕСТ ,ЧЕ СЕ ОТБИ И ПРОЧЕТЕ!
Слънчев и усмихнат ден! Поздрави!:)))
цитирай
27. ivankalilova - Когато обичаш някого но нямаш за ...
15.05.2011 13:27
pevetsa написа:
Когато обичаш някого
но нямаш за халки пари
одай сърцето си
и в имане и нужда
живота с нея сподели!

Приятелю, по важно е дните ви заедно
да са също щастливи и усмихнати, в тях да цари хармония и любов!
А за халките...... хич не мисли....
ПОЗДРАВИ И ПРЕГРЪДКИ ЗА ЦЯЛОТО ВИ СЕМЕЙСТВО!:)))
цитирай
28. ivankalilova - Поздрав, Ваня! Отново интересна ...
15.05.2011 13:30
monaliza121 написа:
Поздрав, Ваня!
Отново интересна информация.:))
Прияно ми беше да я прочета!:))

Тин, благодаря от сърце!Важното е , че плаваме славно по бурното море на живота, въоръжени с любов и разбирателство !
ПРИЯТЕН ДЕН , С МНОГО МНОГО УСМИВКИ !
ПОЗДРАВИ И ПРЕГРЪДКИ!:)))


цитирай
29. babaelenica - Аз пък искам да живея в средновековна Франция :))))
16.05.2011 03:30
И да си намеря някой по-младичък от мен! :))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivankalilova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3105867
Постинги: 225
Коментари: 6107
Гласове: 19223
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930