Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2011 08:57 - ЕХМЕЯ ........
Автор: ivankalilova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16516 Коментари: 44 Гласове:
33

Последна промяна: 19.07.2011 15:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
МОЯТА ЕХМЕЯ ЦЪФНА..........
imageimageimageimageЕхмея (Aechmea)


image


 

Семейство (род): Бромелии (Bromeliaceae)
Вид: Стайно Цъфтящо Многогодишно
Изложение: Слънце
Min t°: 18 Max t°: 25
Поливане: Умерена нужда от вода
 

Ехмеята (Aechmea) е един от удивителните представители на семейство Бромелии. Повече от 180 вида ехмеи обитават тропическите и субтропични области на Южна и Централна Америка. Това са многогодишни тревисти епифити с късо стъбло и едра розетка от от твърди листа с разнообразно обагряне. Седящите цветчета се кипрят в гъсти компактни съцветия. Те са с много интересен строеж и са оцветени в розово, коралово, златисто-червено, алено или синьо.
Името на ехмеята на гръцки означава “връх на копие”. И наистина цветето напомня готов за бой воин: излизащите от фуниевидната розетка и обърнати надолу листа са плътно покрити с шипове, даже цветовете са защитени от заострени прицветници.
В домовете обикновено се отглежда ивичестата ехмея, която се произвежда промишлено от много цветарски компании. Листата й са дълги до 50 см, на ширина са 5-6 см. Те са светлозелени, нашарени с широки сребристобели или розови напречни ивици. Съцветията са с форма на шишарка, гъсти, с многобройни розово-червени прицветници. Цветчетата са дълги около 3 см, отначало са сини, след това добиват червен или виолетов цвят.
Ехмеите са светлолюбиви, но не бива да се излагат под преки слънчеви лъчи. Най-добре се чувстват на източен или югоизточен перваз. Също така обичат топлината – през цялата година температурата не бива да пада под 18 градуса. Поливат се само с престояла затоплена вода. От април до октомври пръстта в саксията трябва да е непрекъснато леко влажна, от ноември до април се полива много внимателно и оскъдно. През горещите летни дни водата се излива в средата на листната розетка, но не бива да се задържа дълго там, защото листата ще загният. Освен това трябва често да се пулверизира. През пролетта и лятото 2 пъти месечно във водата се добавя комбиниран минерален тор. Пресаждат се 2 пъти годишно в специален субстрат за епифити.
Ехмеите цъфтят от май до октомври, всяка розетка цъфти само веднъж в живота си. След прецъфтяването съцветието внимателно се отрязва, а все още красивата листна розетка се отглежда грижливо, докато от основата й се появят детки. Когато достигнат половината от височината на майчиното растение, те внимателно се отделят и се засаждат в самостоятелни съдове. Те ще зацъфтят, когато достигнат оптимален размер, за което трябва добре да се грижим за тях.

Тайните на успеха
Вода: През лятото се дава обилно, през зимата оскъдно.
Светлина: Обича много слънце.
Влажност на въздуха: Висока.
Подхранване: Два пъти месечно през лятото.

 






Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ckarlet - Прекрасна е, Ваня! А дълго ли зад...
19.07.2011 09:15
Прекрасна е, Ваня! А дълго ли задържа цвета си или преминава за няколко дни?
Хубав ден ти желая!
цитирай
2. hristo27 - Прекрасно цвете!
19.07.2011 09:24
Прекрасно цвете!
цитирай
3. naidobriq - Браво на цветето:)))ЕХМЕЯ..
19.07.2011 10:40
Много е красво Ваня..
Прохладен ден ти желая:)
цитирай
4. divna8 - Прекрасен цвят - виждала съм само ...
19.07.2011 10:54
Прекрасен цвят - виждала съм само червена :)))
Хубав ден ти пожелавам, Ваня :):):)
цитирай
5. ivankalilova - Прекрасна е, Ваня! А дълго ли зад...
19.07.2011 11:01
ckarlet написа:
Прекрасна е, Ваня! А дълго ли задържа цвета си или преминава за няколко дни?
Хубав ден ти желая!

Скарлетче, благодаря за милата визита!Така е от две седмици .За пръв път ми се случва да цъфти и то благодарение на една позната, която ме посъветва как да стимулирам цъфтежа, за което съм и много благодарна!
ХУБАВ И ПРОХЛАДЕН ДА Е И ТВОЯТ ДЕН!:)))
цитирай
6. ivankalilova - Прекрасно цвете! Благодаря, Ице ...
19.07.2011 11:03
hristo27 написа:
Прекрасно цвете!

Благодаря, Ице !И аз му се радвам от сърце!
Усмивки и хубаво настроение!:)))
цитирай
7. ivankalilova - Много е красво Ваня. . Прохладен ден ...
19.07.2011 11:05
naidobriq написа:
Много е красво Ваня..
Прохладен ден ти желая:)

Благодаря , Аничка!
Цветята .....наистина умеят да се отблагодаряват за грижите.....
Прегръдки с пожелания за прекрасен ден!:)))
цитирай
8. ivankalilova - Прекрасен цвят - виждала съм само ...
19.07.2011 11:06
divna8 написа:
Прекрасен цвят - виждала съм само червена :)))
Хубав ден ти пожелавам, Ваня :):):)

Благодаря, мила, за милите думи, за присъствието!Колко му трябва на човек........
Прекрасен да е и твоят ден!:)))
цитирай
9. scarlety - Много
19.07.2011 11:20
красиво розовко!:)
Ванче,пак трябва да разглеждам дъждовните снимки,защото
с твоя дъжд ще си остана:)))
Хубав ден!
цитирай
10. ivankalilova - красиво розовко!:) Ванче, пак ...
19.07.2011 11:26
scarlety написа:
красиво розовко!:)
Ванче,пак трябва да разглеждам дъждовните снимки,защото
с твоя дъжд ще си остана:)))
Хубав ден!

Благодаря, Ади !
Все поглеждам да намеря някое по тъмно облаче , за да ти го изпратя........дано го намеря.....мила.....
ПРОХЛАДЕН И УСМИХНАТ ДЕН!:)))
цитирай
11. kosara2008 - приказен цвят, навярно и ухае...
19.07.2011 11:49
незнаех, че има такова мистично име...ехмея..

здравей, съкровище,
цитирай
12. ivankalilova - незнаех, че има такова мистично ...
19.07.2011 11:58
kosara2008 написа:
незнаех, че има такова мистично име...ехмея..

здравей, съкровище,

Здравей, миличка!Благодаря, за топлото присъствие!
О, да, наистина ухае !Аз също не знаех, нищичко за него , но много обичам да подарявам цветя .....подарих едно от братчетата /преди години/ на една близка позната, която професионално се занимава с цветя и от нея черпя много богата информация!
Хубав ден!:)))
цитирай
13. feq - Красив розов цвят има твоето цвете!
19.07.2011 12:24
Радвай му се от сърце, казват, че цветята имат душа и усещат кой ги обича ;)
Поздрави от мен на теб и на... цветето!
:*
фея
цитирай
14. sparotok - !
19.07.2011 12:32
Хубаво цвете, не бях виждал такова!
Поздрави!
цитирай
15. mt46 - Здравей, Ваня! :))
19.07.2011 12:34
... А аз, като си нямам ехмея,
не ми остава друго, освен... да се засмея... :)))
цитирай
16. ivankalilova - Радвай му се от сърце, казват, че ...
19.07.2011 12:44
feq написа:
Радвай му се от сърце, казват, че цветята имат душа и усещат кой ги обича ;)
Поздрави от мен на теб и на... цветето!
:*
фея

Благодаря, Феичка!И аз вярвам, че е така.....
ПРЕГРЪДКИ , С ПОЖЕЛАНИЯ ЗА ПРЕКРАСЕН ДЕН!:)))
цитирай
17. ivankalilova - Хубаво цвете, не бях виждал тако...
19.07.2011 12:45
sparotok написа:
Хубаво цвете, не бях виждал такова!
Поздрави!

Благодаря, Спароток!Радвам се , че ти хареса!:)))
цитирай
18. ivankalilova - . . . А аз, като си нямам ехмея, не ми ...
19.07.2011 12:46
mt46 написа:
... А аз, като си нямам ехмея,
не ми остава друго, освен... да се засмея... :)))

Здравей, Марин!
Усмихвай се и не тъжи.....
пък може Ехмея,
някой с обич да ти подари!:)))
цитирай
19. megg - Ех, че е красиво!
19.07.2011 12:55
И розовкото му е такова едно - особено, слънчице има в него.
Привет, Ванюша! :)))
цитирай
20. stela50 - Прекрасна е , Ваня ... нежно розово красиво цвете .
19.07.2011 15:07
И името - израз на магичност и вълшебство ...
Поздрави и прегръдки ,миличка !
цитирай
21. molly5 - :)
19.07.2011 15:47
Любимото ми цвете ! ^^
цитирай
22. magnoliya - Красиво е!
19.07.2011 15:55
Предполагам колко много се радваш на красотата му, защото наистина е такова.
Цветята са отражение на грижите на стопанката им.
Благодаря за хубавия постинг!
цитирай
23. dolsineq - Красиво цвете. :)
19.07.2011 17:17
Красиво цвете. :)
цитирай
24. ivankalilova - И розовкото му е такова едно - осо...
19.07.2011 18:13
megg написа:
И розовкото му е такова едно - особено, слънчице има в него.
Привет, Ванюша! :)))

Благодаря, Мег!Много хубаво си го казала.....,,СЛЪНЧИЦЕ ИМА В НЕГО ''
В един момент се изплаших, от толкова много грижи и внимание да не го задуша........, а то милото грее, грее.....
Желая ти хубава вечер!:)))
цитирай
25. ivankalilova - И името - израз на магичност и въл...
19.07.2011 18:21
[quote=stela50]И името - израз на магичност и вълшебство ...
Поздрави и прегръдки ,миличка ![/quote/
Благодаря, приятелко !За кой ли път ще кажа, че нещо, което се прави с много обич, винаги е красиво , така е и с цветята ....
Благодаря, мила ,внаги успяваш да стоплиш душата ми и аз ти се радвам от сърце!
Поздрави и прегръдки с много обич!:)))






цитирай
26. ivankalilova - Любимото ми цвете ! ^^ От сърце се ...
19.07.2011 18:22
molly5 написа:
Любимото ми цвете ! ^^

От сърце се радвам!Наистина е прекрасно !
Поздрави!:)))
цитирай
27. ivankalilova - Предполагам колко много се радваш ...
19.07.2011 18:24
magnoliya написа:
Предполагам колко много се радваш на красотата му, защото наистина е такова.
Цветята са отражение на грижите на стопанката им.
Благодаря за хубавия постинг!

Да Раде, наистина , мила много му се радвам !
Благодаря, за милите думи !:)))
Поздрави и усмивки !:)))
цитирай
28. ivankalilova - Красиво цвете. :) Радвам се, че ти ...
19.07.2011 18:25
dolsineq написа:
Красиво цвете. :)

Радвам се , че ти хареса !
Поздрави и пожелания за нежна вечер!:)))
цитирай
29. katan - Поздрави за красивото цвете,
19.07.2011 18:37
което си отгледала, Ваня!
Преди години /много години/ и аз имах, но не му знаех името.
Благодаря за красотата и информацията!
Човек винаги има какво да научи, а поднесено с тази прекрасна мелодия си е направо - разкош!
цитирай
30. monaliza121 - Поздрав, Ваня!:)) Цветето е като ...
19.07.2011 19:00
Поздрав, Ваня!:)) Цветето е като розов диамант, дори по-красиво!:))
цитирай
31. darsi23 - Поздрав и прегръдки от мен
19.07.2011 20:12
Хей-й, прекрасна е ... И аз имах, но като прецъфтя първия път някак се деформира и по-късно... е, вече я няма. Но ... при теб всичко цъфти, нали си знаеш?...И съм ти разгледала и градинката /чак сега!/ - ти си създала своя рай, Ванче! И съм ти изпратила някакво послание, но не съм сигурна дали това е начина т.е. дали си го получила...И ми липсват онези минутки за кратки разговори, които толкова ме зареждаха по някакъв особен начин...
цитирай
32. ivankalilova - което си отгледала, Ваня! Преди ...
19.07.2011 20:22
katan написа:
което си отгледала, Ваня!
Преди години /много години/ и аз имах, но не му знаех името.
Благодаря за красотата и информацията!
Човек винаги има какво да научи, а поднесено с тази прекрасна мелодия си е направо - разкош!

Благодаря, за милите думи , Катя!Радвам се , че съм била полезна!
Аз също не знаех много неща........, много ме учуди начина по който се стимулира цъфтежа .
Прохлада и усмивки от сърце!:)))
цитирай
33. babaelenica - Цветята носят радост и красота
19.07.2011 20:22
Да имаш и от двете дълго, дълго!
:)))
цитирай
34. bven - Чудесно се грижиш за нея!
19.07.2011 21:22
Аз имах една розова, но нещо не можа да се аклиматизира ... сега чакам да видя какво ще прави :)
Хубава вечер, Ваня!
цитирай
35. iliada - Прекрасна е!Кка ми се иска да се п...
19.07.2011 23:24
Прекрасна е!Кка ми се иска да се поваля и аз с това ,но тя просто престана да цъфти.........
цитирай
36. priqtel12 - Прекрасна е!
19.07.2011 23:34
Много ми беше интересно да прочета.
цитирай
37. ognena71 - Красиво цвете! Поздравления за ...
20.07.2011 00:51
Красиво цвете!
Поздравления за постинга мила!
цитирай
38. ivankalilova - Поздрав, Ваня!:)) Цветето е като ...
20.07.2011 11:12
monaliza121 написа:
Поздрав, Ваня!:)) Цветето е като розов диамант, дори по-красиво!:))

Благодаря, Тин ! Радвам се, че ти хареса!Аз също му се радвам от сърце!
Хубав празничен ден, и ...........пази се от горещината!:)))
цитирай
39. ivankalilova - Хей-й, прекрасна е. . . И аз имах, но ...
20.07.2011 11:27
darsi23 написа:
Хей-й, прекрасна е ... И аз имах, но като прецъфтя първия път някак се деформира и по-късно... е, вече я няма. Но ... при теб всичко цъфти, нали си знаеш?...И съм ти разгледала и градинката /чак сега!/ - ти си създала своя рай, Ванче! И съм ти изпратила някакво послание, но не съм сигурна дали това е начина т.е. дали си го получила...И ми липсват онези минутки за кратки разговори, които толкова ме зареждаха по някакъв особен начин...

И аз си те прегръщам с много обич, миличка !Не тъгувай, ще се върна.......нали си ме знаеш.....не се предавам лесно ................
НАПРЕД ОТНОВО....ВИНАГИ ....ПРИЧИНА ИМА ЗА ДА ПРОДЪЛЖИШ
ИЗПРАВЯШ СЕ ЗАГЪРБИЛ БОЛКИ И ПРОБЛЕМИ ..
И В БИТИЕТО ЗЕМНО БОРИШ СЕ ЗА ...РАДОСТА ВЪЛШЕБНА!
Такава съм си аз......
Благодаря, много за посланието , получих го и искам разрешение да го пусна като подарък от приятел .
И ти много ми липсваш....., липсват ми нашите специални по своему разговори .....да миличка това е , но ще се видим......обещавам ...
Прегръщам те и ти желая прекрасно лято, ще чакам да ми разказваш....:)))
Прегръщам те с много обич!:)))
цитирай
40. ivankalilova - Да имаш и от двете дълго, дълго!...
20.07.2011 11:32
babaelenica написа:
Да имаш и от двете дълго, дълго!
:)))


Да ти се връща , приятелко, стократно!:)))
цитирай
41. ivankalilova - Аз имах една розова, но нещо не можа ...
20.07.2011 11:40
bven написа:
Аз имах една розова, но нещо не можа да се аклиматизира ... сега чакам да видя какво ще прави :)
Хубава вечер, Ваня!

Радвам се, че се отби и от сърце благодаря!
Малко са труднички за гледане, но ако имаш някакви проблеми.....с удоволствие ще ти разкажа за нея....
Хубав ден и ....с прохлада озарен !:)))
цитирай
42. ivankalilova - Прекрасна е!Кка ми се иска да се п...
20.07.2011 11:49
iliada написа:
Прекрасна е!Кка ми се иска да се поваля и аз с това ,но тя просто престана да цъфти.........

Съжалявам, Иля, но когато цъфне ,след време основното растение умира и остават поникналите нови.....и тогава след като порастът се стимулира цъфтежа по много интересен начин. В саксията се поставят 2 или 3 хубави ябълки + един лимон, саксията се покрива цялата за 2 седмици с полиетиленов плик .През това време не се полива , след като се свали плика, не се полива в розетката а отстрани......
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК, МИЛО МОМИЧЕ !
БЪДИ ЗДРАВО И МНОГО, МНОГО ОБИЧАНО!:)))
цитирай
43. ivankalilova - Много ми беше интересно да прочета. ...
20.07.2011 11:51
priqtel12 написа:
Много ми беше интересно да прочета.

Благодаря, Приятелче!Радвам се ,че бях полезна!
Поздрави и прегръдки!:)))
цитирай
44. ivankalilova - Красиво цвете! Поздравления за ...
20.07.2011 11:52
ognena71 написа:
Красиво цвете!
Поздравления за постинга мила!

Благодаря, огнено момиче!
ЖЕЛАЯ ТИ ПРЕКРАСЕН ДЕН!:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivankalilova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3098315
Постинги: 225
Коментари: 6107
Гласове: 19223
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031