Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.07.2012 17:00 - МОЙ РОДЕН ГРАД............МИЛ СПОМЕН ..........
Автор: ivankalilova Категория: Лични дневници   
Прочетен: 21697 Коментари: 52 Гласове:
42

Последна промяна: 27.07.2012 17:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg


image



Мил спомен към детството тича
с онази нелепа носталгия.
Стара къща, през тишината наднича,
пътеката с тръни обраснала......
Миг на тягостно старо мълчание,
мислите лутат се-нямат пристанище,
време не остана, дори за оправдание,
самотата...до болка пораснала!
И тъжно, и жестоко до лудост,
но в миг разбита е тишината-
изсъхнал клон се сгромолясва
и потъва бездънно в тревата.......
Тръгвам си, без бабините наставления,
не докоснала крещящият безпорядък,
сълзите ронят се без пощада,
 душата..... до задушаване страда......
 

image


image




Град Кубрат в миналото се е казвал село Балбунар.Името му означавало меден кладенец.Кладенците в тази безводна област са били единствените често срещани водоизточници и водата им на това кръстовище на пътища се струвала на пътниците и керванджиите сладка и благодатна като мед.Още в миналото опиталите водата на тези кладенци споделяли в дописка до в. Дунав,че тя е "доста приятна",а водата от кладенеца Мандра бунар,близо до двора на Тодор Вълчев,била направо "прочута по своята пивкост".Бал Бунар!Медните кладенци!Тук е била спирката на крастопътищата отРазград за Тутракан и откъм Девня и Варна,през Исперих,за Русе.

Когато министерска заповед през 1934г. селището било преименувано на Кубрат,за да не изчезне споменът за медните кладенци,близкото село Балбунар Ендже /Новият Балбунар/ запазило името Медовене.



image


image

 Моят любим град Кубрат......обновен, променен......

image

Толкова съм щастлива, че го видях отново........градчето малко дето съм родена..........То винаги, винаги ще е в сърцето ми.....,защото няма в нашият живот  ......от детството ни време по чудесно.......










Гласувай:
42



1. diso - Ходил съм веднъж там
27.07.2012 17:33
Мно-о-ого отдавна и почти нищо не помня от града.
Но за водата съм сигурен, че е такава, защото съм израснал сравнително близо и мога да кажа: няма толкова пивка вода - пиеш, пиеш и ти се иска още!
цитирай
2. hatanasov - И ти ли?!...
27.07.2012 17:45
си СКИТНИЦА!
цитирай
3. mariniki - много мило и топло стихотворение, мила Ваня...
27.07.2012 17:48
прекрасен постинг за родния град...
поздравявам те... най-сърдечно..
цитирай
4. naidobriq - Прекрасно мило стихче!
27.07.2012 19:13
И тъжно, и жестоко до лудост,
но в миг разбита е тишината-
изсъхнал клон се сгромолясва
и потъва бездънно в тревата.......
Кубрат..красив град и много красиво си предала любовта си към него.Браво!
Беше ми много интересно.
Желая ти весел уикенд мила!
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Винаги свързваме родния град с х...
27.07.2012 19:34
Винаги свързваме родния град с хората, покрай които сме отраснали. И аз загубих желание да ходя в Пловдив, откакто баба почина. Добре че и старата къща я няма вече та като ходя при братовчедите на гости да не ми се пръска сърцето. Много хубави снимки си направила, хубав град е Кубрат.
цитирай
6. pcelata - Стихчето е страхотно мило Ваня.
27.07.2012 19:57
Дали си скитница незнам...Но знам,че където и да отидеш;където и да живееш;каквото и да правиш...никога,ама никога няма да забравиш корена си.Мястото,където си обелила коляното;мястото където си научила азбуката...Тази тръпка,по любимия град-никога няма да отшуми.Сърдечен поздрав миличка.
цитирай
7. scarlety - Ванче,
27.07.2012 20:01
никога не съм ходила в Кубрат,но щом е роден град,който и да е той,значи е най-прекрасният! Хубаво е човек да се връща там,където има мили спомени от детството! Прегръдки!
цитирай
8. mt46 - Поздрав, Ваня!
27.07.2012 20:15
Във всяко завръщане има и тъга...
цитирай
9. megg - Завръщането ...
27.07.2012 20:31
Пътят към родния дом е нетърпеливото ни очакване; заговарят спомени от някога - светли, наши си ; хубаво е ... и тъжно. Теглят ни нишките и винаги ни връщат. Дори да е само насън ... Трогателно и дълбоко докосващо е пътуването ти към детството, Ванюшка!
Не съм била в Кубрат. И името му - " меден кладенец " е толкова хубаво, утоляващо.
Поздрав!
цитирай
10. ivankalilova - Мно-о-ого отдавна и почти нищо не ...
27.07.2012 20:53
diso написа:
Мно-о-ого отдавна и почти нищо не помня от града.
Но за водата съм сигурен, че е такава, защото съм израснал сравнително близо и мога да кажа: няма толкова пивка вода - пиеш, пиеш и ти се иска още!

Здравей Дисо!От сърце ти благодаря, за споделеното !
Поздрави!:)
цитирай
11. mamas - Вълнуващо!
27.07.2012 20:55
Спомените ни носят тъга... завръщането още повече...
http://mamas.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/08/31/polianite-na-moeto-detstvo.811797 (чела си го и си коментирала)
цитирай
12. ivankalilova - си СКИТНИЦА! Скитница-опред...
27.07.2012 20:58
hatanasov написа:
си СКИТНИЦА!

Скитница-определено не съм.......
Израсла съм с песните на Лили ....Озвучаха от сутрин до вечер целият град ......
Избрах я почти произволно.....и въпреки всичко , не бих я сменила......:)))
Хубава вечер!
цитирай
13. ivankalilova - прекрасен постинг за родния град. . ...
27.07.2012 21:02
mariniki написа:
прекрасен постинг за родния град...
поздравявам те... най-сърдечно..

Благодаря, мила!Прегръщам те и ти желая вълнуващи почивни дни!
цитирай
14. ivankalilova - И тъжно, и жестоко до лудост, но в миг ...
27.07.2012 21:03
naidobriq написа:
И тъжно, и жестоко до лудост,
но в миг разбита е тишината-
изсъхнал клон се сгромолясва
и потъва бездънно в тревата.......
Кубрат..красив град и много красиво си предала любовта си към него.Браво!
Беше ми много интересно.
Желая ти весел уикенд мила!

Благодаря, Ани!
И липсва и може би......онова истинско ,
искренно ,по детски обичане,
дори онова след хвърчилото тичане......:)))
Поздрави и прегръдки!:)))
цитирай
15. ivankalilova - Винаги свързваме родния град с х...
27.07.2012 21:06
kasnaprolet9999 написа:
Винаги свързваме родния град с хората, покрай които сме отраснали. И аз загубих желание да ходя в Пловдив, откакто баба почина. Добре че и старата къща я няма вече та като ходя при братовчедите на гости да не ми се пръска сърцето. Много хубави снимки си направила, хубав град е Кубрат.

Наистина ....е така....... Невенче !Но нещо все те тегли натам......
Хубава вечер и прохладни почивни дни:)))
цитирай
16. bven - Много ти благодаря за разходката, Ваня.
27.07.2012 21:06
Винаги е приятно да се върнеш в детството. А в Кубрат не съм била и научих много за града от теб.
Хубава вечер и приятни почивни дни!
цитирай
17. ivankalilova - Дали си скитница незнам. . . Но знам, ...
27.07.2012 21:09
pcelata написа:
Дали си скитница незнам...Но знам,че където и да отидеш;където и да живееш;каквото и да правиш...никога,ама никога няма да забравиш корена си.Мястото,където си обелила коляното;мястото където си научила азбуката...Тази тръпка,по любимия град-никога няма да отшуми.Сърдечен поздрав миличка.

Да мила приятелко, в забързаният делник, позволяваме малко прах да покрие спомените ......и си мисля, че е хубаво от време, на време да се връщаме към тях.......
Детските спомени.....мили и незабравими стоплят душите ни !
Слънчеви прегръдки!:)))
цитирай
18. ivankalilova - никога не съм ходила в Кубрат, но щом ...
27.07.2012 21:14
scarlety написа:
никога не съм ходила в Кубрат,но щом е роден град,който и да е той,значи е най-прекрасният! Хубаво е човек да се връща там,където има мили спомени от детството! Прегръдки!

Здравей , Ади!
Милите спомени и хубавите преживявания, на онова, за което си спомняме с любов, с трепет, с усмисвка, със смях...
И най-вече на детските спомени, защото те значат много за нас - или поне за мен - и защото децата имат едно такова особено възприятие което ми е мило да си припомням...
Прегръдки и пожелания за хубави почивни дни!
цитирай
19. ivankalilova - Във всяко завръщане има и тъга. . . ...
27.07.2012 21:18
mt46 написа:
Във всяко завръщане има и тъга...

Благодаря, Марин!
Тъга......Спомнях си колко слънчево беше наоколо, цветовете сякаш бяха по-ярки, по-красиви... Росата по цветенцата сякаш беше по бляскава, а листата на дърветата по сочни и зелени. Ееех, стана ми толкова топло и мило на душата. Прииска ми се отново да се върна в далечното слънчево лято от моето детство, ще ми се пак да погледна с тези невинни детски очи...
Хубаво нещо са спомените...
Нежна и спокойна вечер , приятелю!:)))
цитирай
20. ivankalilova - Пътят към родния дом е нетърпели...
27.07.2012 21:24
[quote=megg]Пътят към родния дом е нетърпеливото ни очакване; заговарят спомени от някога - светли, наши си ; хубаво е ... и тъжно. Теглят ни нишките и винаги ни връщат. Дори да е само насън ... Трогателно и дълбоко докосващо е пътуването ти към детството, Ванюшка!
Не съм била в Кубрат. И името му - " меден кладенец " е толкова хубаво,
утоляващо.

Приятелче миличко, благодаря, за присъствието, за милите думи!
И звездите, и небето ми се струваха там по-различни.....гледах в звездите и тъмното небе, едно такова прохладно, бездънно, необятно... И не мога да опиша чувството, с което го гледах, но сега бих го изразила с романтичното настроение, което ни обхваща понякога, и се взираме край себе си, чудейки се най-различни въпроси, и все пак не ни интересува толкова отговора, просто си задаваме въпросите и това ни кара да се чувстваме някак дълбоко и с разбиране... А звездното небе винаги ме кара да се чудя какво има отвъд нас...
...........Поздрави и прегръдки с много обич!!!
цитирай
21. tota - Няма нищо по хубаво и по мило от родното място и детския спомен ...
28.07.2012 00:20
Прекрасен постинг!
Прегръдка!!
цитирай
22. malchaniaotnadejda7 - Чудесен постинг, Ванче!
28.07.2012 01:29
Отсъствах днес и чак сега го прочетох... Благодаря ти! Много нежно, светло и чисто настроение ми вдъхна, а и не знаех, че си родом от Кубрат! На теб не ти е било леко да го напуснеш, но снимчиците, ти самата, песните на Лили някак ме окуражиха и разведриха. Прегръщам те и ти желая ведро настроение и радостни събота и неделя! Утре ще си чуя пак песните! До скоро!:)
цитирай
23. monaliza121 - Привет, Ваня! Наистина мил спом...
28.07.2012 07:42
Привет, Ваня! Наистина мил спомен:))
цитирай
24. veninski - Имам чудесни спомени от Кубрат. . . ...
28.07.2012 08:18
Имам чудесни спомени от Кубрат... Притежавам и книгата за неговата история. Поздравления за постинга!
цитирай
25. erato7 - Топлинката от родния дом е голям ...
28.07.2012 08:35
Топлинката от родния дом е голям заряд!
Прегръдка за теб, Ванюшка!
цитирай
26. ckarlet - Хубав град, Ванче! Поздрави и пр...
28.07.2012 09:28
Хубав град, Ванче! Поздрави и прегръдки!
цитирай
27. jabalka - Добро утро и от мен !
28.07.2012 09:32
Много докосващо е стихотворението ти за родният дом където всичко изглежда и смалено и тъжно ...смалено е, защото малки били сме, тъжно е, защото сме пораснали извън него и липсва - през целият ни живот липсва това което е било ...!
Обичта ни към него ни вдъхновява със силата на Ниагара да го предаваме, съхраняваме и отдаваме на хората които срещаме в житейският си път!
Поздрави и най- добри пожелания от мен!
цитирай
28. анонимен - Санде: Родното място - малкото отечество...
28.07.2012 10:25
... Но без него няма голямо.

Поздрави от Пастух!
цитирай
29. pevetsa - Привет Ванче :))))
28.07.2012 10:26
Ето къде си била, ... по родните места :))))
Прегръдки от Русе, където съм роден, живея, и ще ... :))))
цитирай
30. sparotok - !
28.07.2012 10:51
Ванче, родното място винаги си остава в сърцето! Сякаш някаква невидима нишка ни свързва с него и го чувстваме където и да сме...

Поздрави!
цитирай
31. hristo27 - А в мен остана впечатлението, че ...
28.07.2012 11:16
А в мен остана впечатлението, че става въпрос за Мeздра?!?
цитирай
32. stela50 - Много мило и трогателно стихотворение, Ваня ...
28.07.2012 12:09
Всеки спомен, всяко завръщане крие и малко тъга
по нещо красиво и топло, преминало през времето
и останало завинаги в сърцето...
Сърдечни поздрави и прегръдки, мила приятелко !
цитирай
33. ivankalilova - Спомените ни носят тъга. . . завр...
28.07.2012 13:08
mamas написа:
Спомените ни носят тъга... завръщането още повече...
http://mamas.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/08/31/polianite-na-moeto-detstvo.811797 (чела си го и си коментирала)

Здравей, Славе!
Да .......спомените.....Един ден от някъде долових една от песните на Борис Машалов, която баба често ми пееше......и това ме върна веднага в онези години, почувствах силен трепет, усещането беше абсолютно същото, както тогава. И едновременно с това се появи тъга, че е отминало. Събитията са отминали безвъзвратно, но това усещане ми показа, че вътре в нас ние сме абсолютно същите, има такова ниво в нас, което не се променя, и за което времето е без значение ....
Сърдечни поздрави и пожелания за прекрасни почивни дни !:)
цитирай
34. ivankalilova - Винаги е приятно да се върнеш в де...
28.07.2012 13:12
bven написа:
Винаги е приятно да се върнеш в детството. А в Кубрат не съм била и научих много за града от теб.
Хубава вечер и приятни почивни дни!

За мен бе истинско удоволствие, че се разходихме заедно!
Радвам се , че ти е било интересно !Приятни занимания през почивните дни !
Поздрави!:)
цитирай
35. ivankalilova - Прекрасен постинг! Прегръдк...
28.07.2012 13:22
tota написа:
Прекрасен постинг!
Прегръдка!!

Благодаря, Ати !Прегръщам те и ти желая незабравимо лято, изпълнено с много надежди и мечти!:)))
цитирай
36. ivankalilova - Отсъствах днес и чак сега го проч...
28.07.2012 13:31
malchaniaotnadejda7 написа:
Отсъствах днес и чак сега го прочетох... Благодаря ти! Много нежно, светло и чисто настроение ми вдъхна, а и не знаех, че си родом от Кубрат! На теб не ти е било леко да го напуснеш, но снимчиците, ти самата, песните на Лили някак ме окуражиха и разведриха. Прегръщам те и ти желая ведро настроение и радостни събота и неделя! Утре ще си чуя пак песните! До скоро!:)

Здравей, мила Надя!Не ми беше лесно миличка........Като малко дете целият свят ми изглеждаше по-розов, по-празничен, имаше повече трепет, имаше някаква магия във всичко това.Мисля си, че ние възрастните трябва да направим всичко възможно, за да си възвърнем това очарование, което всички сме имали в детството, когато всичко е свежо и необичайно като приказка.
.....Прегръщам те топло и ти благодаря за всичко!
Благословен да е денят ти!
Усмивки и ведро настроение!:)
цитирай
37. ivankalilova - Привет, Ваня! Наистина мил спом...
28.07.2012 13:33
monaliza121 написа:
Привет, Ваня! Наистина мил спомен:))

Благодаря, Тин!Удоволствие е за мен, че си тук!Приятен и усмихнат ден!:)))
цитирай
38. ivankalilova - Имам чудесни спомени от Кубрат. . . ...
28.07.2012 13:34
veninski написа:
Имам чудесни спомени от Кубрат... Притежавам и книгата за неговата история. Поздравления за постинга!

Благодаря, приятелю!Приятен уикенд,късмет и усмивки!:)
цитирай
39. ivankalilova - Топлинката от родния дом е голям ...
28.07.2012 13:38
erato7 написа:
Топлинката от родния дом е голям заряд!
Прегръдка за теб, Ванюшка!

Ееех, стана ми толкова топло и мило на душата. Прииска ми се отново да се върна в далечното слънчево лято от моето детство, ще ми се пак да погледна с тези невинни детски очи...
Хубаво нещо са спомените...
И аз си те прегръщам миличка , с обич!:)))
цитирай
40. ivankalilova - Хубав град, Ванче! Поздрави и пр...
28.07.2012 13:40
ckarlet написа:
Хубав град, Ванче! Поздрави и прегръдки!

Благодаря Скарлетче!Радвам се, че ти хареса!Приятен ден и добро настроение!:)))
цитирай
41. ivankalilova - Много докосващо е стихотворението ...
28.07.2012 14:09
jabalka написа:
Много докосващо е стихотворението ти за родният дом където всичко изглежда и смалено и тъжно ...смалено е, защото малки били сме, тъжно е, защото сме пораснали извън него и липсва - през целият ни живот липсва това което е било ...!
Обичта ни към него ни вдъхновява със силата на Ниагара да го предаваме, съхраняваме и отдаваме на хората които срещаме в житейският си път!
Поздрави и най- добри пожелания от мен!

Благодаря , Ябълчице ! Някаква тиха тъга ни обзема, когато си спомним за онова, което никога вече няма да се върне. Седим край ромонливия ручей, който се спуща от далечните планини на детството и се унасяме във вглъбената тъга на песента му. Мекота и далечност — всичко е там, събрано в една шепа време, отлетяло като сън.........
Сърдечни поздрави и от мен, миличка!:)
цитирай
42. ivankalilova - . . . Но без него няма голямо. Позд...
28.07.2012 14:13
анонимен написа:
... Но без него няма голямо.

Поздрави от Пастух!

Благодаря, Санде!Радвам се, че се отби и коментира !!Благодаря за хубавите думи!
Много усмивки днес и хубави почивни дни !
цитирай
43. ivankalilova - Ето къде си била, . . . по родните м...
28.07.2012 14:17
pevetsa написа:
Ето къде си била, ... по родните места :))))
Прегръдки от Русе, където съм роден, живея, и ще ... :))))

Привет Алекс!
Разходихме се в Русе, обядвахме в един прекрасен ресторант, изкъпахме се в Дунав , наловихме си охлювчета за аквариума и продължихме .....към Мездра.....:)))
цитирай
44. ivankalilova - Ванче, родното място винаги си о...
28.07.2012 14:20
sparotok написа:
Ванче, родното място винаги си остава в сърцето! Сякаш някаква невидима нишка ни свързва с него и го чувстваме където и да сме...

Поздрави!

Да, Павка, то винаги, винаги ще е в сърцата ни.....,защото няма в нашият живот ......от детството ни време по чудесно.......
Сърдечни поздрави и от мен!:)
цитирай
45. ivankalilova - А в мен остана впечатлението, че ...
28.07.2012 14:24
hristo27 написа:
А в мен остана впечатлението, че става въпрос за Мeздра?!?

Здравей, Ице !
От 38 години живея в Мездра, тук завърших средното си образование, омъжих се.......и най вероятно тук ще умра, но вътре в душата си ......си оставам кубратчанка........
Поздрави!:)))
цитирай
46. ivankalilova - Всеки спомен, всяко завръщане крие ...
28.07.2012 14:37
stela50 написа:
Всеки спомен, всяко завръщане крие и малко тъга
по нещо красиво и топло, преминало през времето
и останало завинаги в сърцето...
Сърдечни поздрави и прегръдки, мила приятелко !

Здравей, любима приятелко !Много, много съм щастлива, че след толкова години , отново си бях ,,у дома''.......
Искам да ти отговоря с един стих, който много ми хареса

МЕЧТИТЕ СБЪДВАТ СЕ...

Тъга по детството -
неизлудувано.
Тъга по любовта -
нелумнала.
Тъга по нощите -
неизбудувани.
Тъга по изгреви -
недосънувани.

Тъга по дните -
минали без спомени.
Тъга по спомените,
неоставили следи.

Тъга по миналото
и по бъдното...

Мечтите сбъдват се.
Но няма Утре.
Защото Вчера
е пропуснато.

Габриела Цанева

Такова бе моето усещане........
Прегръщам те с много обич и ти желая много прохладен и усмихнат ден !:)))
цитирай
47. makont - Здравей Ванче,
28.07.2012 18:34
той бил много красив твоят град. Не съм ходила там, но съм го усещала от песента на Лили. Прочувствена, както и твоят стих, пълен с обич и носталгия. Прегръдки от мен и слънчев уикенд!
цитирай
48. ivankalilova - той бил много красив твоят град. Не ...
28.07.2012 19:47
makont написа:
той бил много красив твоят град. Не съм ходила там, но съм го усещала от песента на Лили. Прочувствена, както и твоят стих, пълен с обич и носталгия. Прегръдки от мен и слънчев уикенд!

Здравей, Майче!Красиво си е моето градче , в което всичко ми е мило.....
Кой каквото и да си говори, Лили е гордост за всички кубратчани !
За тях тя ще си остане тяхната Лиляна ......
Сърдечни поздрави и прегръдки , с пожелания за вълнуваща вечер!:)))
цитирай
49. magnoliya - Мили спомени от родното място и д...
28.07.2012 23:18
Мили спомени от родното място и детските години предизвиква всяко завръщане там, в родния край.
И така ще бъде винаги.
Поздрави!
цитирай
50. gocho52 - Минавал съм от там...
29.07.2012 12:48
Видях те да скачаш на Дама!...
цитирай
51. ivankalilova - Мили спомени от родното място и д...
30.07.2012 09:40
magnoliya написа:
Мили спомени от родното място и детските години предизвиква всяко завръщане там, в родния край.
И така ще бъде винаги.
Поздрави!

Здравей, Раде спомените.......таблетки и аз много ги обичам, понякога една след друга ги поглъщам, като бонбони ... В тях се крие магия, нежност и сила, която идва чиста от сърцето! :)))
цитирай
52. ivankalilova - Видях те да скачаш на Дама!. . . . . . . . ...
30.07.2012 09:42
gocho52 написа:
Видях те да скачаш на Дама!...

........И като се загледах.........ето ти ожулени колена......:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: ivankalilova
Категория: Лични дневници
Прочетен: 3103470
Постинги: 225
Коментари: 6107
Гласове: 19223
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930